پاندمی کرونا چگونه قلب‌های ما را نشانه می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 مهر 1400 | 09:00 ق.ظ
پاندمی کرونا چگونه قلب‌های ما را نشانه می‌گیرد؟ دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به تهدیدهای ناشی از پاندمی کووید – ۱۹ برای بیماران قلبی، بر اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص مراقبت‌های بیماری‌های قلبی عروقی در این دوران تاکید کرد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: امسال روز جهانی قلب مصادف با هفتم مهرماه و شعار ملی امسال “قلب‌های‌مان را با سلامتی پیوند بزنیم” انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری قلبی و عروقی اولین علت مرگ در دنیا و کشور ما است، تصریح کرد: عوامل خطر اصلی بیماری‌های قلب و عروقی شامل مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی هستند که به نوبه خود در افراد به شکل فشار خون، قند خون، کلسترول بالا، اضافه وزن، چاقی و خطرات تخریب‌کننده، سلامت قلب را تهدید می‌کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز افزود: در پاندمی کووید – ۱۹، بیماران قلبی و عروقی با تهدید دوگانه‌ای مواجه هستند؛ این بیماران در صورت ابتلا به کووید – ۱۹ در معرض عوارض شدید بیماری هستند و از طرف دیگر ممکن است به علت ترس از ابتلا به کووید – ۱۹ از مراجعه برای دریافت مراقبت‌های قلب خود غفلت کنند. این مساله، اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری قلبی عروقی را دو چندان می‌کند.

بنا بر اعلام مرکز بهداشت غرب اهواز، احمدی‌بلوطکی گفت: این مناسبت فرصت خوبی برای بسیج اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی به آحاد مردم در این زمینه را فراهم کرده است. هدف از بزرگداشت روز جهانی قلب این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده، سلامت قلب خود را حفظ کنند. این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت‌هایی است که باید در طول سال ادامه یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار