وزیر نیرو از پروژه ایستگاه پمپاژ چمران و خط انتقال تا تصفیه خانه شماره دو اهواز بازدید کرد

تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1400 | 16:07 ب.ظ
وزیر نیرو از پروژه ایستگاه پمپاژ چمران و خط انتقال تا تصفیه خانه شماره دو اهواز بازدید کرد صبح دیروز وزیر نیرو از پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران تا تصفیه خانه شماره دو اهواز بازدید به عمل آورد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور کاهش تبعات ناشی از تنش‌های آبی و همچنین جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهر حمیدیه در حال اجرا میباشد.

فرهاد ایزدجو افزود:ظرفیت پمپاژ این ایستگاه پنج مترمکعب در ثانیه است که آب را از طریق یک خط انتقال فولادی به قطر ۲۰۰۰ میلیمتر و طول ۱۰ کیلومتر به سمت تاسیسات تصفیه شهر اهواز منتقل می شود.

وی افزود:محل این ایستگاه در مجاورت جاده خروجی اهواز سوسنگرد و در بالادست اتصال کانال سلمان به چمران در شمال کانال چمران جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران به  تصفیه خانه کیان آباد اهواز ۳۲۰ میلیارد تومان است.

ایزدجو از پایان یافتن این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:فاز دوم این جبهه عملیاتی، شامل توسعه ایستگاه پمپاژ مذکور به میزان ۲٫۵ متر مکعب بر ثانیه شامل خرید و نصب تجهیزات مکانیکال و الکتریکال ایستگاه میباشد که پیش بینی می گردد تا پایان سال جاری انجام و به بهره برداری برسد. 

گفتنی است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه قریب به ۴۳٫۴ درصد است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار