۴۶۱هزار زائر اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1400 | 11:46 ق.ظ
۴۶۱هزار زائر اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:از این تعداد زائر، ۴۵۶هزار نفر از مرز شلمچه و پنج هزار نفر از مرز چذابه به میهن اسلامی بازگشتند. وی با بیان اینکه ۷۰موکب ثابت و ۱۲۷موکب پشتیبان در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران خدمت رسانی کردند افزود:از زمان شروع بازگشت زائران به […]

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:از این تعداد زائر، ۴۵۶هزار نفر از مرز شلمچه و پنج هزار نفر از مرز چذابه به میهن اسلامی بازگشتند.
وی با بیان اینکه ۷۰موکب ثابت و ۱۲۷موکب پشتیبان در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران خدمت رسانی کردند افزود:از زمان شروع بازگشت زائران به کشور از مرزهای چذابه و شلمچه، ۶۰هزار بطری آب معدنی ، ۸۰هزار پرس صبحانه ، ۳۰هزار وعده ناهار ، ۴۰هزار وعده شام و ۸۰هزار میان وعده بین زائران توزیع شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه با بیان اینکه فعالیت موکب‌های مردمی در مرز چذابه از روز شنبه (دیروز) پایان یافته است افزود:با نزدیک شدن به آخرین مرحله بازکشت زائران اربعین به کشور ، خدمت رسانی موکب‌ها در مرز شلمچه نیز امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه پایان خواهد یافت.
موسوی از همراهی و کمک مردم شهرهای مرزی خوزستان به خصوص دشت آزادگان ، خرمشهر ، آبادان و هویزه همچنین مردم مومن ماهشهر ، امیدیه ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، اندیمشک ، شوشتر ، اهواز ، حمیدیه و کارون که در پشتیبانی از موکب های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه کمک و همیاری کردند قدردانی کرد.
وی همچنین از تلاش های خستکی ناپذیر ماموران مرزبانی و انتظامی مستقر در شلمچه و چذابه ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، ملی حفاری ، صنایع پتروشیمی ، گاز ، پالایشگاه نفت آبادان و شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان که نقش مهمی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی داشتند قدردانی کرد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ابراز امیدواری کرد اربعین سال آینده با رفع محدودیت های کرونایی و نگرانی های موجود ، اربعین میلیونی در مرزهای چذابه و شلمچه داشته باشیم.

با همه گیری ویروس کرونا ، مراسم اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه از سال ۱۳۹۹ برگزار نشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار