ترزیق سه میلیون دز واکسن در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1400 | 09:13 ق.ظ
ترزیق سه میلیون دز واکسن در خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شامگاه یک شنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از این تعداد ۲ میلیون دز در نوبت اول و یک میلیون دز در نوبت دوم به شهروندان تزریق شده است. دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تاکنون نیز ۵۹ درصد گروه هدف در استان  حداقل یک دز […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شامگاه یک شنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از این تعداد ۲ میلیون دز در نوبت اول و یک میلیون دز در نوبت دوم به شهروندان تزریق شده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تاکنون نیز ۵۹ درصد گروه هدف در استان  حداقل یک دز و ۳۰ درصد دو دز واکسن را  دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: زنگ واکسیناسیون کرونا در مدارس استان از امروز نواخته و  تمامی شهروندان عزیزی که  دانش آموز  ۱۲ تا ۱۷سال دارند می توانند برای دریافت واکسن کرونا  به مدارس  مراجعه کنند، زیرا   آموزش و پرورش در نظر دارد از اول آبان ماه کلاس های حضوری را آغاز کند.

لزوم هرس درختان کنوکارپوس 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به لزوم هرس درختان کنوکارپوس  بیان کرد : هرس این گونه درختان بنا بر اعلام شورای سلامت استان  الزامی است و براساس تحقیقات این دانشگاه تاثیرات کنوکارپوس بر افزایش بیماران تنفسی ثابت شده است و در شهرهایی  که اقدام به هرس آنان نکرده اند شاهد افزایش مراجعات بیماران تنفسی بوده ایم.

ابول نژادیان  با بیان اینکه امسال با توجه به احتمال همزمانی پیک مجدد کرونا و باران‌های پاییزی  می تواند ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم شود، گفت: هر کسی  در آبان ماه به بیمارستان ها در خصوص مشکلات تنفسی مراجعه کند علاوه بر تشخیص آلرژی و علائم تنفسی، می تواند دارای علائم بیماری کوئید باشد  و تا زمان بررسی آزمایش و تست ها  این افراد بستری می شوند و  موجب افزایش بار مراجعات بیماران خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار