هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به پیک پاییزه کرونا

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1400 | 09:09 ق.ظ
هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به پیک پاییزه کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گرده‌افشانی علف‌های هرز و درختان کنوکارپوس در فصل پاییز، نسبت به پیک پاییزه کرونا در آبان‌ماه در استان خوزستان هشدار داد.
 
 

 دکتر فرهاد ابول‌نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به بروز تنگی‌نفس پس از بارندگی‌های پاییزی، شورای سلامت خوزستان تاکید دارد گیاهانی که در این فصل به گل‌دهی می‌رسند، قبل از نخستین بارندگی هرس شوند. این اقدام همه ساله توسط شهرداری‌ها انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه هر موقع در هرس این درختان کم‌ کاری شده است با بحرانی از بیماران و مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه شده‌ایم افزود: پیش از این در شهرهایی که این گیاهان هرس نمی‌شدند به وضوح آمار بیماران افزایش پیدا می‌کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: عصاره کنوکارپوس توسط محققان دانشگاه تهیه شده و روی بیمارانی که در این بازه زمانی با علائم تنفسی مراجعه می‌کنند، تست و تاثیر این گیاه بر بیماران تنفسی برای محققان ثابت شده است.

وی بیان کرد: از شهرداری ها تقاضا می شود گیاهان کنوکارپوس را هرس کنند چون در آبان‌ماه، اگر کسی با علائم سرفه به مراکز درمانی مراجعه کرد حتما یکی ار تشخیص های ما غیر از آلرژی و علائم تنفسی به کنوکارپوس، می تواند شک ابتلا به کرونا باشد بنابراین ناچار هستیم این بیماران را تا مشخص شدن جواب تست در بیمارستان‌ها نگهداری کنیم و در نهایت با بار زیادی از مراجعه افراد مشکوک مواجه می‌شویم.

تزریق سه میلیون دُز واکسن در خوزستان

ابول نژادیان با بیان اینکه تاکنون حدود سه میلیون دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود: از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت خوزستان یک دُز و یک میلیون نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت استان ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس افزود: با توجه به اینکه کلاس‌های درس از آبان‌ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد لازم است دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله هر چه سریع تر برای تزریق واکسن به مدارس مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار