افزایش ۷۶ درصدی تولید در پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1400 | 11:12 ق.ظ
افزایش ۷۶ درصدی تولید در پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر رکورد تولید ۱۷ ساله شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۶ ماهه نخست سال جاری شکسته شد.

رئیس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت : طی ۶ ماهه نخست امسال، محصول برش سنگین نفتا با تولید نزدیک به ۲۶۲ هزار تن، ۱۳۶ درصد برنامه را محقق و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۶ درصدی را ثبت کرده است.

علیرضا قاسمی افزود: در ادامه رکوردشکنی این پتروشیمی، محصول استراتژیک بنزن بار دیگر با افزایش تولید چشمگیر همراه بوده و با تحقق ۱۳۰ درصدی برنامه طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، به رقم ۵۴ هزار تن رسیده که به معنای بی‌نیازی کشور از واردات و البته صادرات این محصول باارزش و خلق ارزشی دیگر برای کشور است.

رییس بهره برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد: تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف منجر به افزایش ۷۶ درصدی محصول گازمایع نسبت به مدت مشابه سال قبل و تحقق ۱۰۶ درصدی محصول برش سبک نفتا در این مدت شده است.

وی اضافه کرد: در محصول ریفرمیت نیز حجم تولید با افزایش بی‌سابقه و ثبت رکوردی بی‌نظیر در طول دوران فعالیت شرکت همراه بوده و در ۶ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، حدود ۴۰۳ هزار تن محصول تولید شده که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

قاسمی در پایان تصریح کرد: طی ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات مجتمع بیش از ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، تولیدات منجر به تحقق ۱۱۶ درصدی برنامه‌ها شده که حاصل آن تولید حدود یک میلیون تن محصول است.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر واقع شده است.

 

این مجتمع سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین‌ماه ۱۳۸۰ آغاز و واحد‌های تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار