واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1400 | 10:16 ق.ظ
واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان متاسفانه از میانگین کشوری بسیار پایین تر است که در این زمینه باید تصمیمات جدی و مشوق را برای استقبال از واکسن در میان دانش آموزان صورت پذیرد.
 
واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است فرهاد ابول نژادیان بعد از ظهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان همزمان با کشوری صورت گرفته است و تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار دانش آموز برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌‍اند.

  وی افزود: این تعداد واکسیناسیون نزدیک به ۱۵ درصد کل جمعیت دانش آموزان استان خوزستان است که از میانگین کشوری بسیار پایین و جا دارد که مسئولین آموزش و پروش و اولیا دانش آموزان نسبت به موضوع واکسن اهمیت بیشتری قائل باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: باتوجه به ذخیره مناسب واکسن در استان خوزستان، این آمادگی در استان خوزستان وجود دارد که در کمترین زمان ممکن تمام دانش آموزان استان در خود مدارس واکسن را دریافت کنند که در این زمینه مذاکرات با آموزش و پرورش در حال انجام است و به زودی واکسیناسیون دانش آموزان در خود مدارس انجام شود.

 ابول نژادیان در خصوص تصمیم گیری در خصوص نوع برگزاری کلاس‌های مدارس بیان داشت: تاکید آموزش و پرورش و اولیاء دانش آموزان بر برگزاری حضوری کلاس‌های درسی است و در این زمینه نیز دائم جلسات و مذاکراتی در حال انجام است اما تاکنون با توجه به استقبال پایین از واکسن در میان دانش آموزان تصمیمی در خصوص نوع برگزاری کلاس‌ها گرفته  نشده است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این بود که از ابتدای مهرماه واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستان آغاز و تا نیمه مهرماه کلیه دانش آموزان استان حداقل دوز اول واکسن را دریافت کرده باشند اما تاکنون میزان استقبال به ۲۵ درصد نرسیده است که با این روند برگزاری حضوری کلاس‌ها از آبان ماه تاکنون غیر ممکن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انتها گفت: این توان در شبکه بهداشت استان خوزستان وجود دارد که با همکاری آموزش و پرورش واکسیناسیون کلیه دانش آموزان در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و به این طریق بتوان از نیمه آبان ماه نسبت به برگزاری حضوری کلاس‌ها تصمیم گیری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار