شهردار اهواز : با انسجام، هم افزایی و به دور از حاشیه ها در مسیر تغییرات بنیادین، رفع معضلات شهر، پیشرفت و آبادانی اهواز حرکت می کنیم

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1400 | 18:42 ب.ظ
شهردار اهواز : با انسجام، هم افزایی و به دور از حاشیه ها در مسیر تغییرات بنیادین، رفع معضلات شهر، پیشرفت و آبادانی اهواز حرکت می کنیم رضا امینی شهردار اهواز در آیین معارفه خود که شامگاه دوشنبه ۱۲ مهر برگزار شد، ضمن تقدیر از اعتماد مسئولان کشوری و استانی گفت: انتظار دارم که با انسجام، هم افزایی و به دور از حاشیه ها در مسیر تغییرات بنیادین، رفع معضلات شهر، پیشرفت و آبادانی اهواز بکوشیم. در این مراسم اظهار کرد: با […]

رضا امینی شهردار اهواز در آیین معارفه خود که شامگاه دوشنبه ۱۲ مهر برگزار شد، ضمن تقدیر از اعتماد مسئولان کشوری و استانی گفت: انتظار دارم که با انسجام، هم افزایی و به دور از حاشیه ها در مسیر تغییرات بنیادین، رفع معضلات شهر، پیشرفت و آبادانی اهواز بکوشیم.

در این مراسم اظهار کرد: با تمسک به قدرت لایزال الهی و چشم امید به عنایت اهل بیت و با حمایت مردم، هماهنگی و همدلی همه دلسوزان و دغدغه مندان خوزستان و به ویژه اهواز، علما، روحانیت معظم، نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی همه سعی و تلاش خود را در افزایش وحدت، هم افزایی و کمرنگ شدن مرزهای غیرضروری اداری در شهر و استان با حضور تمام وقت و فعالیت های شبانه روزی ذیل مدیریت جهادی و عقلانی در مسیر خدمت بی منت به مردم اهواز حرکت و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری و ارتقا شان شهر و بهبود شرایط زیست پذیری و برای اینکه مردم از آسایش، آرامش و رفاه بیشتری بهره مند شوند به وجود ابزارهای مدیریتی و امکانات نیاز داریم که یکی از آنها منابع مادی است که ان شاءالله با استفاده از ظرفیت های ملی، شفافیت های مالی، استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و مطالبات شهرداری از دولت زمینه های تحقق این موارد را در بُعد منابع مادی پیش بینی می کنیم.

امینی ادامه داد: اکنون دست یاری به سمت همگان دراز کرده و اعلام می کنم که اگر کسی به هر دلیلی اراده بر همراهی با مدیریت شهری ندارد، به اراده آنها احترام گذاشته و تقاضا می کنم به احترام قانون و اعتنا به شایستگی های اهواز در راستای خدمت به پیشرفت شهرشان کمک کنند تا ان شاءالله شهر پرافتخار اما رنجور و خسته اهواز را به شهری بانشاط، زیبا و زیست پذیرتر تبدیل کنیم.

وی بازگشت اقتدار به مدیریت شهری با تعامل بین بخشی و برقراری عدالت فضایی و مکانی در محلات شهر خصوصا رسیدگی تمام وقت به محلات محروم از خدمات شهری و در رأس همه آنها تلاش برای رفع حداکثری معضلات روان آبها در شهر و هماهنگی ۱۰۰ درصدی با ادارات و سازمان های مرتبط در موضوع فاضلاب شهری را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری برشمرد.

شهردار اهواز تصریح کرد: مهمتر از مسائل مطرح شده ایجاد ساز و کار تخصص گرا برای استفاده از ظرفیت های باانگیزه در شهرداری است که مملو از نیروهای باانگیزه و توانمند است؛ همچنین تغییرات اساسی در رویکردها و راهبردها می تواند در کنار منابع مادی ما را به سرمنزل مقصود برای اهوازی پرآوازه و زیست پذیرتر آماده کند.
امینی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای متعهد، پاکدست، متخصص و باانگیزه قطعا راهبردی استراتژیک برای تحقق اهداف مدیریت شهری است، ادامه داد: خط قرمز این مدیریت فساد از هر نوعی، رخوت و بی انگیزگی، هدررفت منابع و سرمایه های انسانی و مادی است؛ همچنین ساماندهی نظام اداری شهرداری و حمایت جدی از کارکنان خدوم و پاکدستی که به شهر و شهرداری حس تعلق داشته و دارند نیز از اولیت های مهم و ضروری محسوب می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی با تعهد بر حفظ حقوق آنان و رعایت قوانین یکی از مهمترین راهبردهای این دوره از مدیریت شهری است، گفت: وصول مطالبات شهرداری و مطالبه حقوق اهواز از بخش های مختلف حاکمیت از جمله ضرورت ها و اقدامات اساسی شهرداری اهواز محسوب می شود.
وی اضافه کرد: اعتماد بخش خصوصی برای مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و تأمین آرامش روانی برای سرمایه گذاران را جزو برنامه های کاری خود قرار دادیم و برای جذب سرمایه گذاران فرش های قرمز پهن می کنیم تا بتوانند با خیال راحت به توسعه شهر کمک کنند.

امینی با تأکید بر اینکه قطعا مدیران پرکار، پاسخگو و مسئولیت پذیر مورد حمایت جدی بوده و افراد بی نشاط و ناکارآمد جایگاهی در شهرداری ندارند، عنوان کرد: رسیدن به شهری زیبا، نظیف، منظم و با خدمات عادلانه، تکریم مردم و خصوصا حفظ حرمت مراجعان و برقراری امنیت مالی و کرامت شخصی آنها محقق و هیچ عذری در این خصوص مسموع و پذیرفته نخواهد بود.
وی عنوان کرد: آسفالت معابر، زیباسازی شهری (از مقوله های انکارناپذیر و درخور شأن اهواز است)، فضای سبز بانشاط، متراکم و مطلوبی که بتواند هم کارکرد اکولوژیکی و تفرجگاهی برای خانواده های اهوازی باشد را در برنامه های کاری خود داریم.

شهردار اهواز با تأکید بر در برنامه بودن تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه قطار شهری که چند سالی زمین گیر شده بیان کرد: سرعت بخشیدن به پروژه تقاطع های غیرهمسطح که به صورت نیمه کاره رها شده و یا با سرعت کمی در حال انجام است؛ همچنین ساماندهی مناطق شهری به لحاظ عدالت اجتماعی و رفع نیازهای خدماتی آنها نیز در برنامه کاری شهرداری اهواز قرار دارد.

امینی یادآور شد: آنچه که به عنوان سرانه ها در حیطه وظایف شهرداری قرار دارد، از جمله فضای سبز، فرهنگسرا و ورزشگاه است با یک فضا و نگاه عادلانه بین محلات اقدام می شود تا به تدریج ظرفیت های بیشتری را هم از منابع دولتی و هم از سرمایه گذاری بخش خصوصی به خدمت بگیریم.
شهردار اهواز خبر داد: ساماندهی یکی از مهمترین اَبَرسازه های طبیعی در شهر به نام رودخانه کارون در مدیریت شهرداری این دوره مدنظر است؛ همچنین مابقی موارد را به صورت مویرگی در محلات با محوریت مساجد و استفاده از ظرفیت دینی علما، مذهبی و فرهنگی مساجد می توانیم این شبکه مویرگی برای همکاری با مدیریت شهری را تشکیل دهیم.
امینی خبر داد: به مردم قول می دهم که به اتفاق دیگر همکاران تمامی اوقات شبانه روز را صرف خدمت بی منت به آنها کنیم؛ یکی از مهمترین اقدامات در شرایط فعلی دفع روان آب های سطحی است تا در ایام بارندگی بتوانیم عوارض سال گذشته را کاهش دهیم که با همکاری آبفا ساخت شبکه فاضلاب به خصوص برای مناطق محروم در رأس برنامه های شهرداری قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار