کرخه و ورودی‌های هورالعظیم، اصلی‌ترین نقاط کنترل سیلاب

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مهر 1400 | 18:41 ب.ظ
کرخه و ورودی‌های هورالعظیم، اصلی‌ترین نقاط کنترل سیلاب مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص روند اقدامات لایروبی به منظور کنترل سیلاب در استان خوزستان توضیحی ارائه کرد. فرهاد ایزدجو در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (۱۴ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه لایروبی رودخانه کارون مطالبه‌ای عمومی است، اظهار کرد: امکاناتی برای لایروبی از قبل […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در خصوص روند اقدامات لایروبی به منظور کنترل سیلاب در استان خوزستان توضیحی ارائه کرد.

فرهاد ایزدجو در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (۱۴ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه لایروبی رودخانه کارون مطالبه‌ای عمومی است، اظهار کرد: امکاناتی برای لایروبی از قبل داشتیم و بابت ماشین‌آلات هزینه‌ای نگرفتیم بنابراین بر حسب مقدار اعتباری که دریافت می‌کنیم در حال لایروبی رودخانه در مقطع اهواز هستیم.

وی افزود: اصلی‌ترین اقدامات لایروبی در خصوص کنترل سیلاب، بیشتر در مصب رودخانه‌ها از جمله شاخه‌های کرخه و ورودی‌های رودخانه به تالاب هورالعظیم انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: لایروبی رودخانه در مقطع اهواز در رابطه با سیلاب زیاد تاثیرگذار نیست اما می‌تواند در پخش جریان موثر باشد اما اثر سیلابی آن بر تراز سطح آب، زیاد نیست.

وی در خصوص امکان فعالیت‌های تفریحی در رودخانه کارون که از سوی استاندار خوزستان در این جلسه مطرح شد، بیان کرد: میراث فرهنگی و شهرداری در خصوص فعالیت‌های تفریحی دخیل هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار