بازگشت آرامش به بیمارستان‌های استان خوزستان/ نقش واکسن کرونا بی بدیل است

تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1400 | 10:38 ق.ظ
بازگشت آرامش به بیمارستان‌های استان خوزستان/ نقش واکسن کرونا بی بدیل است رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان خوزستان، تمام شهرهای استان از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شدند و تقریباً یک آرامش نسبی به بیمارستان‌های استان بازگشته است.
 
بازگشت آرامش به بیمارستان‌های استان خوزستان/ نقش واکسن کرونا بی بدیل است

فرهاد ابول نژادیان با اعلام خبر خروج اهواز از وضعیت نارنجی، اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرهای استان خوزستان، هیچ کدام از شهرهای استان در وضعیت قرمز و یا نارنجی قرار ندارد و وضعیت استان به یک ثبات نسبی رسیده است.

وی افزود: درحال حاضر ۱۴ شهر استان خوزستان شامل اهواز، اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان، ایذه، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بهبهان ، رامهرمز، رامشیر، امیدیه در وضعیت زرد کرونایی و ۱۳ شهر دیگر استان شامل شهرهای دشت آزادگان، باغملک، کارون، هندیجان، اندیکا، لالی، گتوند، هفتکل، باوی، حمیدیه، هویزه، شادگان و آغاجاری در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: وضعیت فعلی استان خوزستان به یک ثبات نسبی رسیده است که اثرش را در بازگشت آرامش به بیمارستان‌های کرونایی استان و کاهش میزان مراجعات به مراکز تست کرونا به خوبی می‌توان مشاهده کرد که این اثر مثبت در اثر موفقیت آمیز بودن واکسیناسیون در استان است.

ابول نژادیان در خصوص میزان استقبال از واکسن در استان گفت: براساس آخرین میزان تزریق واکسن در استان، میزان استقبال از واکسن در کل استان خوزستان به طور میانگین تاکنون بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که از این میزان بیش از ۳۰ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: این میزان استقبال به طور میانگین بوده است و در برخی شهرها مانند شادگان میزان استقبال کمتر از ۲۰ درصد بوده و در مقابل شهری مانند بهبهان میزان استقبال از واکسن به بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است که این میزان در مرکز استان یعنی اهواز، به طور میانگین  بیش از ۷۰ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین در خصوص میزان استقبال از واکسن در گروه سنی زیر ۱۸ سال تا ۱۲ سال، که ویژه دانش‌آموزان است، در کل استان خوزستان، به طور میانگین میزان استقبال بیش از ۲۱ درصد بوده است که در برخی شهرها مانند دهدز میزان استقبال دانش‌آموزان بیش از ۷۳ درصد بوده و در شهرستان شادگان به میزان ۲ درصد بوده است که این میزان در شهر اهواز به طور میانگین بیش از ۱۷ درصد بوده است.

وی در انتها با اشاره به نقش بسیار مهم واکسن در میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان بیان داشت: براساس نمودار سازمان ثبت احوال، در شهرهایی که میزان استقبال از واکسن کرونا به صورت صعودی است، میزان فوتی‌ها بر اثر کرونا، به همان شدت نزولی است که این نقش انکار ناپذیر واکسن کرونا در کاهش فوتی‌هاست لذا، درخواست می‌شود از مردم عزیز استان خوزستان که واکسیناسیون را، جدی بگیرند و به هیچ وجه آنرا دست کم نگیرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار