کاهش ۸ درصدی ابتلا به کرونا در غرب اهواز/ ۱۱ پایگاه واکسیناسیون فعال است

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 11:46 ق.ظ
کاهش ۸ درصدی ابتلا به کرونا در غرب اهواز/ ۱۱ پایگاه واکسیناسیون فعال است احمدی بلوطکی گفت: همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در غرب اهواز، سبب کاهش ۸ درصدی ابتلا به کرونا ویروس در مقایسه با یک ماه قبل شده است.

مهران احمدی بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در تشریح آخرین وضعیت ابتلا به کرونا ویروس در حوزه غرب این کلانشهرگفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۷۲ درصد رسیده است و همین امر سبب شده شاهد کاهش ۸ درصدی ابتلا به این بیماری منحوس در مقایسه با یک ماه قبل باشیم.

او به راه اندازی و فعالیت ۱۱ پایگاه واکسیناسیون کووید-۱۹ در این حوزه اشاره کرد و افزود: ۲ پایگاه از این تعداد مرکز تا ساعت ۲ بامداد عملیات تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند و بحمدالله با همکاری مسئولان کشوری و استانی کمبود واکسن وجود ندارد و روند واکسیناسیون به خوبی پیش می‌رود.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه ۲۸۹ هزار و ۸۷۴ دز برای مرحله اول و ۱۴۲ هزار و ۱۲۹ دز نیز برای مرحله دوم واکسن استفاده شده است، اظهار داشت: تزریق واکسن تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت، کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس داشته است، بطوریکه هم اکنون شاهد وقوع وضعیت زرد و آبی در شهرستان‌های خوزستان هستیم و شهر با وضعیت قرمز و نارنجی در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول میانگین نمونه گیری کرونا طی هفته قبل را یک هزار و ۷۸۵ تست پی سی آر و ۲ هزار و ۷۱۱ تست رپید عنوان و تصریح کرد: ۳۵۵ تست پی سی آر و ۱۴۰ تست رپید مثبت شدند و امیدواریم و با همکاری مردم در تکمیل واکسیناسیون کووید-۱۹ شاهد صفر شدن تعداد تست‌های مثبت باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار