یک‌هزار و ۵۲۰ تن خرما از نخلداران خرمشهری خریداری شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 11:59 ق.ظ
یک‌هزار و ۵۲۰ تن خرما از نخلداران خرمشهری خریداری شد ناجی شهیب‌زاده یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار مجموع خرید خرما توسط کارگاه‌های بسته بندی خرمشهر را  یک‌هزار و ۳۲۷ تن خرمای درجه یک و ۲ اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ۳۷۴ تن خرمای درجه یک و ۹۵۳ تن خرما یدرجه ۲ استعمران بوده که توسط کارگاه‌های بسته بندی خرما خریداری شد. وی افزود: همچنین […]

ناجی شهیب‌زاده یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار مجموع خرید خرما توسط کارگاه‌های بسته بندی خرمشهر را  یک‌هزار و ۳۲۷ تن خرمای درجه یک و ۲ اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان ۳۷۴ تن خرمای درجه یک و ۹۵۳ تن خرما یدرجه ۲ استعمران بوده که توسط کارگاه‌های بسته بندی خرما خریداری شد.

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۶۰ تن و ۲۷۲ کیلوگرم خرمای درجه یک و صنعتی استعمران و ۳۲ تن و ۸۳۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ توسط تعاونی روستایی خرمشهر به قیمت هر کیلوگرم ۹۲ هزار ریال برای درجه یک ، ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال برای درجه ۲ و ۶۰ هزار ریال برای درجه سه خریداری شده است.

شهیب‌زاده مجموع تولید خرما در سال زراعی امسال در خرمشهر را پنج هزار و ۷۷۰ تن بیان کرد و گفت:چهار هزار و ۲۵۰ تن محصول به صورت رطب و خارک در بازار داخلی مورد مصرف قرار گرفت.

وی افزود: در سال زراعی گذشته هفت هزار و ۲۹۷ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت و توسط کارگاه‌های بسته‌بندی خریداری و بخشی زیادی نیز به خارج از کشور صادر شد. 

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان کرد و گفت: بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی دیگر ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ کارگاه فرآوری خرما در خرمشهر فعال است که کار هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی را انجام می دهند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰ هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند. 
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار