سردار گرجی زاده: یادمان شهید علی هاشمی متعلق به همه شهدای گلگون کفن است

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 18:32 ب.ظ
سردار گرجی زاده: یادمان شهید علی هاشمی متعلق به همه شهدای گلگون کفن است فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مادر شهید هاشمی فرزندی تربیت کرد که از طریق او هزاران فرزند خلف دیگر تربیت شدند و این یادمان که امروز به نام شهید علی هاشمی برپا شد در واقع به همه ی شهدای گلگون کفنی که در این گلزار شهدا به خاک سپرده شدند، تعلق دارد. […]

فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مادر شهید هاشمی فرزندی تربیت کرد که از طریق او هزاران فرزند خلف دیگر تربیت شدند و این یادمان که امروز به نام شهید علی هاشمی برپا شد در واقع به همه ی شهدای گلگون کفنی که در این گلزار شهدا به خاک سپرده شدند، تعلق دارد.

سردار علی اصغر گرجی زاده شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه یادمان سرلشکر شهید علی هاشمی اظهار داشت: امروزه جوانان رشادت های شهدا را کمتر دیده و بیشتر اطلاعاتشان در مورد شهدا را شنیده اند، اما نکته ای که باید جوانان به آن توجه کنند این است که شهید هاشمی تنها ۱۹ سال داشت که فرمانده جبهه و جنگ شد و در آن زمان شخصیتی مثل شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از اعضای گردان های این شهید یعنی علی هاشمی بود.

وی با اشاره به نامگذاری این یادمان به نام شهید هاشمی، افزود: این یادمان به همه شهدای کشور و بخصوص شهدای گلگون کفنی که در این گلزار شهدا به خاک سپرده شدند تعلق دارد.

سردار گرجی زاده با بیان اینکه شهید هاشمی در سن ۲۵ سالگی فرماندهی ده‌ها یگان رزم برا برعهده داشت، افزود: شهید هاشمی ۲۷ ساله که بود مفقود و به زعم ما و اسناد موجود، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جوانان باید از رشادت‌های همسن و سالان خود در دوران دفاع مقدس درس بگیرند، عنوان کرد: پیکر شهید علی هاشمی ۲۲ سال از ما دور بود و در واقع این شهید ۴۹ ساله بود که به سرزمین خود بازگشت و در این گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

وی یادآورشد: بعد از ناپدید شدن شهید هاشمی تا ۱۷ سال هیچ نامی از او برده نشد، چرا اعتقاد داشتیم تا صدام زنده است احتمال مخفی کردن شهید هاشمی در سیاه چال‌های رژیم بعثی وجود دارد.

سردار گرجی زاده تاکید کرد: برخی‌ها تعبیر غلط نکنند که چرا از علی هاشمی در آن مدت نام نبرده‌ایم، چرا که از حفظ جان وی می‌ترسیدیم و خانواده علی هاشمی بیشتر از عموم می‌دانند که نه تنها خوزستان بلکه یک کشور به دنبال روشن شدن موضوع بود.

فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: شهریور ماه ۱۳۶۹ وقتی از مرز برگشتم خانواده شهید علی هاشمی در اهواز از من پرسیدند که از علی خبر داری؟ و من عرق شرم بر پیشانی ام نشست، چرا که نمی‌دانستم چه باید بگویم و به آنها گفتم چیزی نمی دانم.

وی بیان کرد: آن زمان که به استخبارات منتقل شدم، در آن‌ زمان گفتند که علی هاشمی همه چیز را در مورد شما گفته، ولی بعد من را به وسیله یک قلاب بالای سقف کشیده و حین شکنجه مکان شهید هاشمی را از من میپرسیدند که متوجه شدم به آن دسترسی ندارند.

سردار گرجی زاده با اشاره به این که دشمن کینه های زیادی از علی هاشمی داشت، خاطر نشان کرد: سلطان هاشم فرمانده سپاه ششم عراق حاضر بود هزاران سرباز خود را فدا کند تا فقط خبری از علی هاشمی بگیرد.

فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عرب‌های خوزستان هزاران‌ شهید مانند علی هاشمی را تقدیم کردند و اسمی از آنها نیست. شهید طرفی اولین شهیدی بود که عراقی‌ها او را به درخت بسته و به آتش کشیدند و گفتند تو عرب هستی و چرا در مقابل ما می‌جنگی؟

وی تشریح کرد: عرب‌های خوزستان شرافت، غیرت و مردانگی خود را از اسوه والا حضرت رسول اکرم (ص) الگو گرفتند و باید به عرب بودن خود افتخار کنند.

سردار گرجی زاده شهید هاشمی را اسوه و مایه افتخار عنوان کرد و افزود: مادر شهید هاشمی فرزندی تربیت کرد که هزاران فرزند از طریق او در این استان تربیت شدند.

فرمانده سابق حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: خانواده هاشمی هدیه بزرگی را به خوزستان تقدیم کردند. افتخار این را داشتم تا در کنار همسر و فرزند شهید علی هاشمی خدمت مقام معظم رهبری برسم و وقتی که مقام معظم رهبری شهید هاشمی را جوان و عرب غیور خطاب کرد، افتخار کردم که رهبر حکیم و فرزانه ما قدرشناس چنین فرماندهی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار