دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهوری هستیم/پرونده مدیران پروازی یکبار برای همیشه بسته شود/مدیرانی که خوزستان را شایسته زندگی نمی‌دانند، ترک خدمت کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1400 | 11:03 ق.ظ
منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهوری هستیم/پرونده مدیران پروازی یکبار برای همیشه بسته شود/مدیرانی که خوزستان را شایسته زندگی نمی‌دانند، ترک خدمت کنند دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، گفت: همانگونه که ریاست جمهوری در دیدار با مردم خوزستان وعده داده بود، برای حل مشکلات موجود، در گام اول باید پرونده مدیران پروازی در این استان برای همیشه بسته شود.
منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهوری هستیم/پرونده مدیران پروازی یکبار برای همیشه بسته شود/مدیرانی که خوزستان را شایسته زندگی نمی‌دانند، ترک خدمت کنند

قربان درویشی ، در خصوص پاره‌ای مشکلات کارگری، بخصوص در مناطق ویژه اقتصادی و پتروشیمی، گفت: یکی از عمده دلایل نگرانی‌های جامعه کارگری در استان خوزستان، به خصوص در حوزه صنعت پتروشیمی، وجود مدیران پروازی است که سال هاست اکثر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با این پدیده، تلاش کردند ولی نتیجه‌ای تا کنون حاصل نشده است.

وی افزود: ریاست جمهوری به درستی در دوران تبلیغات انتخاباتی به این موضوع اشاره نموده و وعده داد بود که نباید در خوزستان مدیر پروازی داشته باشیم، این دیدگاه وی موجی از‌ امید در بین مردم به خصوص کارگران ایجاد نمود و اکنون پس از گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت، انتظار داریم هر چه سریعتر این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد و یکبار برای همیشه این پدیده نامبارک برچیده شود.

درویشی در خصوص تبعات حضور مدیران پروازی بر روح و روان جامعه بخصوص قشر کارگر، گفت: وقتی مردم و کارگران می‌بینند که عالی‌ترین مقام تصمیم گیرنده یک مجموعه خانواده‌اش در پایتخت یا شهر‌های با امکانات مناسب زندگی می‌کند، دچار نوعی سرخوردگی می‌شوند و احساس می‌کنند که این مدیر از جنس آنان نیست، زیرا استان خوزستان را مکانی مناسب برای زندگی خانواده‌اش نمی‌داند، همین موضوع باعث می‌شود تا دیوار بی‌اعتمادی شکل بگیرد که نتیجه آن می‌شود اعتراضات صنفی گسترده که در این سال‌ها شاهد آن بودیم. بنابراین بهتر است مدیرانی که خوزستان را شایسته زندگی نمی‌دانند، ترک خدمت کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، گفت: برای نمونه، ما در هفته گذشته شاهد دو نوبت تجمع اعتراضی کارگران شرکت پتروشیمی غدیر بودیم که به دلیل عدم دسترسی به مدیرعامل آن شرکت، نمی‌توانند مشکلاتشان را بیان کنند، این با هیچ معیاری جور در نمی‌آید. چرا باید یک مدیر، امرار معاش و ریاستش در منطقه‌ای باشد که آنجا را شایسته اقامت خانواده‌اش نمی‌داند؟ حداقل حُسن اقامت مدیران در محل خدمتشان، آشنایی با مشکلات جامعه پیرامون صنعت است که همین موضوع می‌تواند در اشتیاق و مشارکت بیشتر آنان در انجام مسئولیت اجتماعی خود، مفید باشد.

درویشی در پایان گفت: شکی نداریم که دولت جدید با رویکردی مناسب، کمر به رفع مشکلات و معضلات استان خوزستان به خصوص در بخش کارگری بسته و در این راستا اولین گام مؤثر می‌تواند اجرایی نمودن وعده رئیس جمهور در تعیین تکلیف وضعیت اقامتی یا ترک خدمت توسط مدیران پروازی باشد و از شخص استاندار و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا این موضوع را با جدیت بیشتر پیگیری نمایند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار