افزایش کشف مواد مخدر و کالاهای قاچاق در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 مهر 1400 | 09:24 ق.ظ
افزایش کشف مواد مخدر و کالاهای قاچاق در خوزستان فرمانده انتظامی خوزستان در یک برنامه تلویزیونی با گرامیداشت هفته ناجا گفت: امسال ۶۴۰ مرحله کنترل محور‌های مواصلاتی، پاکسازی مناطق آلوده و مقابله با خرده فروشان که مطالبه اصلی مردم است در استان به اجرا شد که در ۶ ماهه اول امسال ۷ تن و ۶۱۴ کیلوگرم مواد مخدر در این طرح‌ها کشف شد. سردار سید محمد صالحی با اشاره به […]

فرمانده انتظامی خوزستان در یک برنامه تلویزیونی با گرامیداشت هفته ناجا گفت: امسال ۶۴۰ مرحله کنترل محور‌های مواصلاتی، پاکسازی مناطق آلوده و مقابله با خرده فروشان که مطالبه اصلی مردم است در استان به اجرا شد که در ۶ ماهه اول امسال ۷ تن و ۶۱۴ کیلوگرم مواد مخدر در این طرح‌ها کشف شد.

سردار سید محمد صالحی با اشاره به شعار هفته ناجا که “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” است افزود: این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که فرمودند: “مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد؛ هوشمند و پیچیده باشد. “قطعاً اگر پلیس هوشمند باشد در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است و باعث افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های پلیس خوزستان در اربعین امسال افزود: اجرای طرح‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی و افزایش گیت‌های ورودی در پایانه مرزی شلمچه برای تسهیل تردد زائران  از جمله اقدامات این نهاد برای رفت و برگشت زوار اربعین بوده است.  
 
سردار صالحی همچنین در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مهار بیماری کرونا گفت: نیروی انتظامی در کمک به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کنترل تردد‌ها و سفرها، رصد و کنترل فضای مجازی، اعمال محدودیت سفر‌ها و به ویژه مقابله قاطع با سوداگران و محتکران اقلام بهداشتی و درمانی تلاش مضاعفی داشته است.

وی گفت: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس بیش از ۳ هزار نفر از همکاران با توجه به حجم و گستردگی مأموریت‌ها و سطح آلودگی‌ها به بیماری کرونا مبتلا و متأسفانه تعداد ۱۲ نفر از این عزیزان به دیار باقی شتافتند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پاسخ به سوالی در خصوص تیراندازی‌های غیر مجاز اظهار داشت: برخورد جدی با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز در دستور کار است و با دارندگان سلاح غیر مجاز و افرادی که از سلاح‌های دارای مجوز استفاده غیرمجاز و غیر قانونی می‌کنند،  قاطعانه برخورد می‌شود.

وی گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر ۲۱۰۰ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری کشف شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۸ درصد افزایش کشف داشته ایم و تا کنون ۲۴ باند قاچاق سلاح و مهمات در استان منهدم شده اند.

سردار صاحی همچنین با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با کالای قاچاق گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۸ هزار خودرو حامل بار قاچاق مورد رصد و کالا‌هایی به ارزش بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان از این خودرو‌ها کشف شد که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.  

وی همچنین گفت:در ۶ ماهه نخست امسال آمار کلی سرقت‌ها در خوزستان یک درصد کاهش داشته و ۸۰ درصد از این سرقت‌ها کشف شده است، اما در نهایت هدف ما این است که اصلاً سرقتی اتفاق نیفتد و اگر افتاد سریعاً کشف شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار