مطالبات کارگران نیشکر هفته تپه یک هزار میلیارد ریال است

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 مهر 1400 | 11:27 ق.ظ
مطالبات کارگران نیشکر هفته تپه یک هزار میلیارد ریال است عبدعلی ناصری روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به واگذاری شرکت نیشکرهفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت:کارگران و کارکنان هفت تپه حقوق ماه های تیر ، مرداد و شهریور را دریافت نکرده اند که طی ۱۰ روز آینده نخستین پرداختی (حقوق تیرماه) از سوی این شرکت […]

عبدعلی ناصری روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به واگذاری شرکت نیشکرهفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت:کارگران و کارکنان هفت تپه حقوق ماه های تیر ، مرداد و شهریور را دریافت نکرده اند که طی ۱۰ روز آینده نخستین پرداختی (حقوق تیرماه) از سوی این شرکت پرداخت خواهد شد ومابقی حقوق کارگران نیز در فواصل کوتاه مدت طبق توافق قبلی با حمایت بانک‌های ملی و صادرات پرداخت می‌شود.
وی با اشاره گذرا به مشکلات و چالش های فراروی شرکت نیشکر هفت تپه بیان کرد:برای رسیدن به تولید مطلوب در این شرکت ، ظرف ۲ تا سه ماه آینده بخش های مختلف این شرکت را بازسازی خواهیم کرد تا این واحد صنعتی به ریل اصلی تولید بازگردد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به درپیش بودن زمان برداشت نیشکر از زمین های کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه اظهار داشت:پنج تا هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی هفت تپه زیرکشت نیشکر است که به علت تنش آبی و کمبود آب حدود سه هزار هکتار آن قابل برداشت است. با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای آبان ماه همزمان با برداشت نیشکر ، محصول هفت تپه به واحدهای نیشکری امام خمینی و دهخدا حمل می شود تا تبدیل به شکر شود.
ناصری با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های طولانی مدت برای رونق این مجموعه بعد از واگذاری کامل، از مسئولان خواست همکاری لازم برای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید را داشته باشند.  

مراحل واگذاری هفت تپه باید روال قانون خود را طی کند
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: مراحل واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی باید روال قانونی را طی کند.
ناصری افزود: اگر به صورت قانونی می خواهند واگذاری نیشکر هفت تپه صورت بگیرد باید این شرکت به مزایده برود تا همه بتوانند در این مزایده شرکت کنند و اگر ترک تشریفات باشد آن هم باید مراحل قانونی را طی کند.
وی با اشاره به اینکه در قبال تصمیم دولت مبنی واگذاری این شرکت به توسعه نیشکر و صنایع جانبی احساس مسئولیت می کنیم افزود: امروز(سه شنبه) برای بررسی مشکلات و چالش های فراروی، جلسه ای در هفت تپه برگزار خواهد شد.
در نشست یکشنبه شب هفته جاری که به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد نسبت به تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت تپه اقدام و مدیریت این مجموعه عظیم به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
در این نشست که با حضور محمد مخبر ، دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهوری، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های ذیربط برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.
اعضای شرکت کننده در این نشست با تاکید بر شفاف شدن حساب ها، بدهی و همچنین ارزش این شرکت در مدت سه ماه، تسویه ارزش شرکت کشت و صنعت هفت تپه را تصویب کردند.
پرداخت تسهیلات جدید از سوی بانک های ملی و صادرات برای تسهیل امور شرکت هفت تپه و پرداخت معوقات به ویژه پرداخت حقوق پرسنل، دستمزد کارگران و تامین هزینه های جاری آن و همچنین امهال بدهی های این شرکت از دیگر مصوبات مهم این نشست بود.
به گزارش ایرنا شرکت توسعه نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان و در حوزه سیاسی شهرستان شوش به عنوان نخستین واحد نیشکری کشوری ، در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران های کارگری و تولیدی رو به رو بوده است.
سه ماه پیش با حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت توسعه نیشکر هفت تپه خلع ید شد و آن را دوباره به دولت بازگرداند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار