دکتر ناصری در جمع کارگران هفت‌تپه:

مشکلات کارگری با همراهی کارگران شرکت هفت تپه مرتفع خواهد شد/حقوق معوق کارگران پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 مهر 1400 | 08:23 ق.ظ
مشکلات کارگری با همراهی کارگران شرکت هفت تپه مرتفع خواهد شد/حقوق معوق کارگران پرداخت می‌شود استقبال و شادمانی کارگران هفت‌تپه از پیوستن به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

دو روز پس از تصمیم مشترک قوه قضاییه و دولت برای واگذاری مالکیت شرکت نیشکر هفت‌تپه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره شرکت هفت‌تپه را منصوب کرد و بلافاصله در جمع کارگران این مجموعه حضور یافت و قول داد با همراهی و همت نیروهای هفت تپه شرکت را به روزهای طلایی‌اش بازگرداند.
دکتر عبدعلی ناصری امروز سه شنبه بیستم مهرماه، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع کارگران پرتلاش نیشکر هفت‌تپه، این مجموعه باسابقه را گل سرسبد مجموعه‌های نیشکری استان توصیف کرد.

مدیرعامل جدید برای حل مشکلات کارگری اختیارات ویژه دارد
ناصری با اشاره به انتصاب مهندس “محمد فتحی مکوند” به عنوان مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، او را فردی شایسته و توانمند از بدنه خانواده نیشکر هفت‌تپه برشمرد و گفت، مدیرعامل جدید سال ها در این مجموعه و در دوران اقتدار شرکت هفت‌تپه، منشا خدمات زیادی بوده و اکنون نیز با اختیارات ویژه‌ای که دارد برای حل مشکلات کارگران و بازگرداندن رونق تولید همه کوشش خود را به کار خواهد بست.

برای بازسازی آمده‌ایم
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت توسعه نیشکر با هدف بازسازی و ارتقای نیشکر هفت تپه به میدان آمده است و در جلسه‌ای که با حضورمعاون اول رئیس جمهور، وزرای صمت ، جهاد کشاورزی ، اقتصاد ودارایی ، کار ،تعاون و رفاه و دادستان کل کشور تشکیل داده بودند، خواسته ما این بود که مالکیت هفت تپه به ما سپرده شود، اما برای مالکیت الزامات و تشریفات قانونی وجود دارد که طی این مراحل حدود ۳ ماه زمان می‌برد، ولی ما به عنوان مالک قطعی این شرکت همه اقدامات لازم را برای حل مشکلات این شرکت انجام خواهیم داد.
ناصری پشتوانه کارگران را عاملی برای بازسازی هفت تپه عنوان کرد و افزود: ما به پشتوانه و امید شما کارگران به هفت‌تپه آمده‌ایم و معتقدیم همت و تلاش تک تک شما زمینه ساز بازگشت به چرخه تولید خواهد شد.

الگوگیری از توسعه نیشکر
وی به خسارت هنگفت اراضی توسعه نیشکر در سیلاب سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: دو سال پیش، بر اثر وقوع سیلاب در خوزستان بیش از ۴۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر به زیر آب رفت و سیلاب چند هزارمیلیارد ریالخسارت در اراضی نیشکر برجای گذاشت، اما پرسنل توسعه نیشکر به جای ناامیدی، با همت و توکل به خداوند به میدان آمدند و اراضی آسیب دیده بازسازی شد و به سوددهی بالایی رسید.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: نیشکر هفت‌تپه نیز به پشتوانه و همت کارگران که صاحبان اصلی این مجموعه هستند باید بازسازی شود.

همسان سازی حقوق کارگران
وی اعلام کرد، در حال حاضر مشکل اعتبار وجود ندارد و کمتر از ۱۰ روز دیگر بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت می شود.
ناصری با بیان اینکه هفت‌تپه و توسعه نیشکر مثل یک خانواده هستند، تاکید کرد: از این پس حقوق کارگران کشت وصنعت هفت‌تپه مثل سایر شرکت‌های توسعه نیشکر پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: کارگران هفت تپه سه ماه حقوق معوق دارند که با توجه به مسدود بودن حساب‌های شرکت نیشکر هفت تپه، پیگیر ایجاد یک حساب واسط و پرداخت این حقوق‌های معوق هستیم. از همین ماه نیز مثل سایر کشت و صنعت های توسعه نیشکر برای نیشکر هفت تپه ماهانه مبالغی برای پرداخت هزینه ها و هزینه های جاری واریز می شود.

وضعیت رانندگان و کارگران فصلی سامان می‌یابد
ناصری با اشاره به پیاده شدن قوانین توسعه نیشکر در نیشکر هفت تپه تاکید کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در توسعه نیشکر اجرایی شده در این مجموعه اعمال خواهد شد. همچنین رانندگان و کارگران فصلی نیز وضعیت‌شان سامان می یابد و تمامی حقوق این عزیزان نیز پرداخت خواهد شد.

در خصوص کارگران اخراجی پس از طی روند قانونی اقدامات لازم صورت می گیرد
وی به برنامه‌های آینده برای تقویت معیشت کارگران هفت‌تپه اشاره کرد و گفت: طرح طبقه بندی نیز همانند سایر کشت و صنعت‌ها در هفت تپه پس از به‌روزرسانی ساختار سازمانی اجرایی می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان گفت: کارگران اخراج شده این مجموعه نیز پس از طی روند قانونی، دوباره به این مجموعه باز می‌گردند و در این موارد و برای پیگیری مطالبات کارگران به مدیرعامل هفت تپه اختیار تام داده شده است، چرا که رضایتمندی شما برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

بازگشت امید به کارگران هفت‌تپه
در حاشیه این بازدید، نماینده کارگری نیشکر هفت‌تپه ضمن ابراز خوشحالی از پیوستن نیشکر هفت‌تپه به هفت طرح توسعه و رهاشدن از سو مدیریت های ن گذشته، به بیان مطالبات و خواسته‌های کارگران این مجموعه پرداخت و خواستار رسیدگی به آن ها شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار