کنوکارپوس عامل اصلی بحران تنفسی خوزستانی‌ها در پاییز است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 مهر 1400 | 10:06 ق.ظ
کنوکارپوس عامل اصلی بحران تنفسی خوزستانی‌ها در پاییز است ، فرهاد ابول نژادیان عصر دیروز سه‌شنبه پر جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان اظهار کرد: از چند سال پیش به دنبال اولین بارندگی پاییزی شاهد حملات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس و آلایندگی‌ها هستیم که تا ۲۷ هزار نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: با توجه […]

، فرهاد ابول نژادیان عصر دیروز سه‌شنبه پر جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان اظهار کرد: از چند سال پیش به دنبال اولین بارندگی پاییزی شاهد حملات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس و آلایندگی‌ها هستیم که تا ۲۷ هزار نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: با توجه به گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس در فصل پاییز و بروز تنگی نفس پس از بارندگی پاییزی، لازم است که گیاهان کنوکارپوس قبل از نخستین بارندگی هرس شوند.

وی یادآور شد: همه ساله این کار توسط شهرداری‌ها در شهریور انجام می‌شد که میزان مراجعه افراد ناشی از تنگی نفس به بیمارستان‌ها تا ۵۰۰ نفر کاهش می‌یافت چون هر سال که در هرس این درختان کم‌کاری شده با بحرانی از مراجعه بیماران روبه‌رو شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شهرهایی که این گیاه هرس نمی‌شد به‌وضوح آمار بیماران افزایش پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه زمانی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در این زمینه کوتاهی صورت گرفت، افزود: همین امر موجب شده که در مدت ۴۸ ساعت یک هزار و ۲۰۰ بیمار بیمارستان‌های این دو شهر مراجعه کنند.

ابول نژادیان با اشاره به نتایج تحقیقات محققان این دانشگاه درباره تأثیر کنوکارپوس بر بحران تنفسی خوزستان گفت: عصاره گیاه کنوکارپوس توسط تیم تحقیقاتی این دانشگاه تهیه و روی بیمارانی که در این بازه زمانی با علائم تنفسی مراجعه می‌کنند، تست شده که تأثیر گیاه کنوکارپوس بر بیماران تنفسی اثبات شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار