رئیس کل دادگستری خوزستان: برای رفع مشکلات شهر اهواز نیاز به کار جهادی است

تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1400 | 09:26 ق.ظ
رئیس کل دادگستری خوزستان: برای رفع مشکلات شهر اهواز نیاز به کار جهادی است رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که برای رفع مشکلات شهر اهواز نیاز به کار جهادی است، از نماینده‌های حقوقی شهرداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات خواست تا در پیگیری مشکلات حقوقی مجموعه خود از حالت انفعالی خارج شوند و فعال‌تر باشند. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی که به همراه معاونین قضایی خود با شهردار، […]

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که برای رفع مشکلات شهر اهواز نیاز به کار جهادی است، از نماینده‌های حقوقی شهرداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات خواست تا در پیگیری مشکلات حقوقی مجموعه خود از حالت انفعالی خارج شوند و فعال‌تر باشند.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی که به همراه معاونین قضایی خود با شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز دیدار می‌کرد، گفت: نماینده حقوقی هر نهاد باید موضوعات حقوقی آن مجموعه را رصد و پیگیری کند و تلاش کند که از این جهت خسارت مالی و معنوی کمتری به آن مجموعه وارد شود و این را نیز باید مدنظر داشته باشیم که این مجموعه‌ها متعلق به تمام مردم است.
وی ادامه داد: شهرداری اهواز و دیگر شهرهای استان در بحث بدهی ها و طلب های مجموعه خود کارگروهی را تشکیل و نحوه پرداخت بدهی و دریافت طلب ها را بررسی و راهکارهای مناسب برای آن اتخاذ و تلاش کنند که پرونده حقوقی کمتری در این خصوص تشکیل شود. همچنین انتظار داریم که شهرداری ها نظارت کافی و دقیق در برگزاری مناقصه ها داشته باشند و حتما باید با متخلفان در خود مجموعه برخورد شود که در این صورت دیگر نیازی به ارجاع آن به دادگستری نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: در بحث فساد درونی، این اتفاق در هر دستگاهی که باشد باید با جدیت و قاطعیت با آن مبارزه کرد و شهرداری نیز از این مسئله مستثنی نیست. همچنین شهرداری ها باید با افرادی که به اموال مردم خسارت وارد می کنند، با جدیت برخورد و این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری کنند.
رئیس دستگاه قضا در استان خوزستان اظهار کرد: شهردار و شورای شهر اهواز باید بستر را برای جذب سرمایه گذار جهت ساخت و تکمیل پروژه های این شهر را فراهم کنند تا ضمن توسعه و آبادانی شهر، شاهد پروژه نیمه تمامی نیز نباشیم.
وی تصریح کرد: هدف دادگستری خوزستان، خدمت به مردم است لذا در راستای رفع مشکلات مردم تا جایی که قانون اجازه می دهد از مجموعه ای که برای رفع مشکلات و معضلات مردم تلاش کند، حمایت می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با بیان این که هر کمکی که برای رفع مشکلات و معضلات شهری به شورا یا شهرداری صورت گیرد، در واقع کمک به مردم است، ادامه داد: دستگاه قضایی خوزستان سال گذشته با تعامل و همکاری شهرداری اهواز و بخش خصوصی در جهت رفع مشکل جمع آوری پسماندها در جهت راه اندازی سایت جمع آوری پسماند صفیره اهواز تلاش و مساعدت های لازم را انجام داد. همچنین این دادگستری در سایر مسائل و مشکلات مردم مانند آبگرفتگی معابر و خیابان های اهواز و دیگر شهرهای استان، محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، سنددار کردن منازل اهالی کوی مدرس و …، ورود کرد و نتیجه مطلوبی نیز به دست آمد.
در این نشست شهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورای کلانشهر اهواز به بیان مشکلات شهر و راهکارهای رفع آنها پرداختند و خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه قضایی استان در رفع این مشکلات شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار