بهبود ۴۵هزار هکتار از دیمزار‌های خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 مهر 1400 | 10:25 ق.ظ
بهبود ۴۵هزار هکتار از دیمزار‌های خوزستان  جانشین مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان گفت: سال زراعی گذشته ۱۰هزار هکتار از مزارع دیم کلزا در خوزستان زیرپوشش طرح “جهش تولید در دیمزار‌ها ” قرار گرفت که امسال این میزان به ۴۵هزار هکتار افزایش می‌یابد. عبدالعزیز فدعمی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها، طرحی ۵ ساله است […]

 جانشین مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان گفت: سال زراعی گذشته ۱۰هزار هکتار از مزارع دیم کلزا در خوزستان زیرپوشش طرح “جهش تولید در دیمزار‌ها ” قرار گرفت که امسال این میزان به ۴۵هزار هکتار افزایش می‌یابد.

عبدالعزیز فدعمی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها، طرحی ۵ ساله است افزود: این طرح از سال گذشته برای نخستین بار در ۶ استان کشور در سطح ۶۶۰ هزار هکتار اجرا شد.

وی ادامه داد:اجرای این طرح در ۱۰هزار هکتار از دیمزار‌های استان سبب افزایش تولید ۲۵ تا ۳۰ درصدی محصولات دیم شد و با وجود خشکسالی، خوزستان یکی از استان‌های موفق در اجرای این طرح بود.

فدعمی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش تولیدات زراعی، بهبود معیشت کشاورزان دیم کار و افزایش تولیدات زراعی کشور از ۶ میلیون تن به ۱۳ میلیون تن در افق ۵ ساله است.

جانشین مدیریت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان با بیان این که در سال جاری با توجه به موفقیت این طرح مقرر شد اجرای آن از ۶ استان به ۱۵ استان افزایش یابد گفت: این طرح در سال جاری در ۱۵ استان در سطح معادل دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اجرا خواهد شد که سهم خوزستان از این میزان ۴۵ هزار هکتار خواهد بود.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه را به این طرح اختصاص داد که این مبلغ در سال جاری به سه هزار و ۶۰۰میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و در کنار این مبلغ نیز سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

فدعمی ابراز امیدواری کرد با تلاش دست اندرکاران و کشاورزان در ۱۲ شهرستان زیرپوشش این طرح بیش از پیش شاهد جهش تولید در دیمزار‌های استان باشیم.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زیرمجموعه کشاورزی، رتبه نخست را درکشور دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار