سهم ۷۰ درصدی بندر امام خمینی (ره) در تأمین کالا‌های اساسی کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 مهر 1400 | 10:09 ق.ظ
سهم ۷۰ درصدی بندر امام خمینی (ره) در تأمین کالا‌های اساسی کشور عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: حدود ۱۰ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در نیمه نخست امسال وارد کشور شده که ۷۰ درصد سهم کالا‌های وارداتی به کشور را تشکیل می‌دهد. او افزود: از عمده‌ترین کالا‌های اساسی می‌توان به ذرت، کنجاله‌ی سویا، دانه روغنی و شکر به میزان ۹ میلیون […]

عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: حدود ۱۰ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در نیمه نخست امسال وارد کشور شده که ۷۰ درصد سهم کالا‌های وارداتی به کشور را تشکیل می‌دهد.

او افزود: از عمده‌ترین کالا‌های اساسی می‌توان به ذرت، کنجاله‌ی سویا، دانه روغنی و شکر به میزان ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن از اشاره کرد که در مدت مذکور در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است و ۲۱ درصد رشد را به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تسریع خروج کالا‌های اساسی اظهار داشت: با اتخاذ تمهیدات مدیریتی متعدد به منظور افزایش جذب ناوگان جاده‌ای و بهره‌گیری از طریق ناوگان ریلی، ۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تن کالا‌های اساسی از این مجتمع بزرگ بندری به اقصی نقاط کشور ارسال شده است که حاکی از رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۸ میلیون و ۶۵۴ هزار تن از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از ۹۳۳ هزار تن با استفاده از ناوگان ریلی ارسال شده است که به ترتیب رشد ۱۸ و ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در انبار‌ها و اماکن این مجتمع بزرگ بندری نگهداری می‌شود که پس از انجام تشریفات گمرکی به نقاط مختلف کشور ارسال خواهند شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به لحاظ نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در نیمه غربی کشور و دسترسی به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای از مهم‌ترین مبادی واردات کالا‌های اساسی به کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار