پست برق ۴۰۰ کیلو ولت جهان آرا در خوزستان وارد مدار شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 مهر 1400 | 11:06 ق.ظ
پست برق ۴۰۰ کیلو ولت جهان آرا در خوزستان وارد مدار شد  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار “فولاد جهان آرا اروند” که اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS در خوزستان در زمینه تامین برق مشترکین است وارد مدار شد.  محمود دشت بزرگ با اشاره به منحصر به فرد بودن این پست اظهار داشت: پست شهید […]

 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار “فولاد جهان آرا اروند” که اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS در خوزستان در زمینه تامین برق مشترکین است وارد مدار شد.

 محمود دشت بزرگ با اشاره به منحصر به فرد بودن این پست اظهار داشت: پست شهید آبکار اولین پست GIS از نوع  ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت در زمینه تامین برق مشترکین در خوزستان است که ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و خط ۴۰۰ کیلو ولت آن نیز، ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: هدف از احداث این پست ، تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند است که در مراحل آماده سازی پیش از تولید می‌باشد.

دشت بزرگ تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری احداث این پست بیش از هفت هزار میلیارد ریال و هزینه احداث خط ۱۸۰ میلیارد ریال است که در مجموع بیش از هفت هزارو ۱۸۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این پست و خط هزینه شده که توسط فولاد جهان آرا تامین شده است.

وی با اشاره به رتبه دوم برق منطقه ای خوزستان در پیک مصرف بار بعد از تهران گفت: برق منطقه ای خوزستان دومین مصرف کننده بزرگ برق کشور با بار بیش از هشت هزارو ۵۰۰ مگاوات و نیاز مصرف ۹هزارو ۹۰۰ مگاوات در کشور است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: این شرکت با هر مجموعه ای که بنا داشته باشد اقدام به تولید و اشتغالزایی کند همکاری لازم را به عمل خواهد آورد و برق مورد نیاز آنها را تامین می کند.

از مهرماه سال گذشته تاکنون با احتساب این پروژه، ۳۰ کیلومتر فیبرنوری و ۱۶۵ کیلومتر مدار به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار