مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی :

برگزاری جشن شکرانه عملیات برداشت نیشکر در شرکت کشت وصنعت فارابی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مهر 1400 | 21:20 ب.ظ
برگزاری جشن شکرانه عملیات برداشت نیشکر در شرکت کشت وصنعت فارابی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت : از امروز  آغاز عملیات برداشت نیشکر در شرکت‌های هفتگانه نیشکری در خوزستان شروع شده و تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در دستور کار شرکت توسعه نیشکر است  .

به گزارش خبرنگار پایگاه کشاورزی پرس، عبد علی ناصری امروز در  حاشیه  آغاز عملیات برداشت نیشکر در محل شرکت کشت و صنعت فارابی در جمع خبرنگاران، میزان برداشت نیشکر امسال را قریب ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت : کشت و صنعت هفته تپه هم که اخیرا به مجموعه شرکت های کشت و توسعه نیشکر پیوسته ، ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تنی دارد اما در حال حاضر این شرکت فرسوده و‌ نیازمند بازسازی است که آن را انجام خواهیم داد .

 این مقام مسئول  با بیان اینکه  امسال به دلیل شوری و خشکسالی و مشکلاتی که در بحث تامین آب وجود داشت، در بیشتر شرکت‌های نیشکری استان با نقصان و کاهش شدید محصول مواجه شدیم.گفت : با مدیریت انجام‌شده در بحث مسایل آب، توانستیم بهار و تابستان سخت و کم آب امسال را پشت سر بگذاریم هرچند که کاهش حجم آورد رودخانه‌ها باعث افزایش شوری آب موردنیاز برای کشت‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام.دی.اف، کمپوست استفاده می‌شود ،تصریح کرد : یکی از محصولات جانبی نیشکر،تولید  الکل طبی و خمیرمایه  در شرکت رازی است  که سالانه  ۱۰ هزار تن خمیر مایه تولید می کند‌و برنامه آن تولید ۳۳ میلیون  لیتر الکل طبی در سال است  اما سال گذشته  با وجود ویروس کرونا،  ۴۰ میلیون لیتر تولید الکل داشت .

وی تولید الکل طبی امسال شرکت خمیر مایه و الکل رازی را حدود ۳۴ میلیون لیتر بیان کرد و گفت : این میزان تولید به علت  کاهش تورم بازار بوده است .همچنین تولید محصول MDF  سال گذشته ۱۰۰هزار تن بود ولی امسال برنامه داریم تولید آن را به ۱۳۲ هزار تن  برسانیم .

نیاز بازار برای شکر دارویی کم است

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی در حاشیه جشن شکرانه  برداشت نیشکر شرکت کشت وصنعت حکیم  فارابی خوزستان  خاطر نشان کرد :  خوراک دام از دیگر محصولات جانبی  نیشکراست که ظرفیت توسعه ای آن۱۰۰هزار تن درسال می باشد اما نیاز بازار قریب  ۳۴ تا ۴۰ تن و با توجه به میزان تقاضاهای موجود  تولید می گردد.

وی افزود: تولید شکر قهوه ای به ظرفیت  ۷ هزار تن ، شکر دارویی به ظرفیت ۱۰ هزار تن از دیگر محصولات جانبی  نیشکر هستند و نیاز بازار برای شکر دارویی کم است. اگر امکان صادرات فراهم شود تا ۱۰ هزار تن هم می توانیم تولید را افزایش دهیم.

گفتنی است شرکت های کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) ، دهخدا ، میرزاکوچک خان ، سلمان فارسی ، فارابی ، امیرکبیر و دعبل خزاعی، از واحدهای وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند و سالانه حدود ۶.۵ تا هفت میلیون تن نیشکر تولید می کنند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار