ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: شنبه 1 آبان 1400 | 09:25 ق.ظ
ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی زینب فاضلی کارشناس کشاورزی اندیمشک گفت: کشت گیاهان دارویی در سال‌های اخیر به واسطه مصرف و جایگاه ویژه‌ای که در صادرات دارد مورد اهمیت و توجه کشاورزان قرار گرفته است. او بیان داشت: در استان خوزستان با توجه به کاهش باران و تنش خشکی در تابستان و پاییز انگیزه کشت گیاهان دارویی که مقاوم به […]

زینب فاضلی کارشناس کشاورزی اندیمشک گفت: کشت گیاهان دارویی در سال‌های اخیر به واسطه مصرف و جایگاه ویژه‌ای که در صادرات دارد مورد اهمیت و توجه کشاورزان قرار گرفته است.

او بیان داشت: در استان خوزستان با توجه به کاهش باران و تنش خشکی در تابستان و پاییز انگیزه کشت گیاهان دارویی که مقاوم به کم آبی و تنش خشکی هستند را افزایش می‌دهد.

فاضلی تصریح کرد: خصوصا با ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه که ارزش ارز آوری داشته باشند مانند زعفران، رز ماری، چای ترش، آویشن و … می‌توان باعث بهروری از منابع طبیعی، چون آب و خاک شد و هم توجیه بهتر اقتصادی شد.

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: اکنون پس از اجرای طرح کشت زعفران گلخانه‌ای و زمینی در شهرستان اندیمشک اقدام به آموزش کشاورز و کار آموز با مدرک فنی حرفه‌ای نموده ایم در حال حاضر کشت زعفران با توجه به اینکه نیازی به آبیاری تابستان ندارد و با الگو‌های کشت منطبق با کم آبی سازگار بوده گزینه بسیار مناسبی هم از نظر بهروری اقتصادی و هم منابع محیطی برای کشت است.

او در پایان گفت: کشت رزماری، آویشن و به لیمو و همچنین چای ترش در منطقه شهرستان اندیمشک بهره وری اقتصادی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار