برداشت چای ترش برای اولین بار در حمیدیه

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آبان 1400 | 09:07 ق.ظ
برداشت چای ترش برای اولین بار در حمیدیه مُدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: برای اولین بار درمجموع مساحت ۱۰ هکتار، در روستا‌های غضبان، گمبوعه بزرگ، دهکده در شهرستان حمیدیه، محصول چای ترش برداشت شد. حمید مطرودی افزود: در مساحت ده هکتار برای اولین بار در خرداد ماه سال جاری چای ترش کشت شد و در هر هکتار هفت کیلو گرم چای ترش […]

مُدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: برای اولین بار درمجموع مساحت ۱۰ هکتار، در روستا‌های غضبان، گمبوعه بزرگ، دهکده در شهرستان حمیدیه، محصول چای ترش برداشت شد.

حمید مطرودی افزود: در مساحت ده هکتار برای اولین بار در خرداد ماه سال جاری چای ترش کشت شد و در هر هکتار هفت کیلو گرم چای ترش بعنوان بذر کاشته شد.

وی اظهارداشت: کلاس‌های آموزشی انفرادی و چهره به چهره به صورت حضوری و مجازی برگزار شده و بازدید حضوری از مزارع سایر شهرستان‌های پیشرو در کاشت چای ترش انجام گردید که منجر به آشنایی بهره بردارن با محصول چای ترش و علاقمندی کشاورزان و کاشت این گیاه داروئی برای اولین بار در شهرستان حمیدیه گردید.

مطرودی اضافه کرد: چای ترش از جمله گیاهانی است که بطورکلی به عنوان یک گیاه دارویی مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: چای ترش، محصولی است که در خاک حاصلخیز بازدهی مناسبی دارد و جزو گیاهان داروئی کم توقع به شمار می‌آیدو انتظار می‌رود در کل شهرستان در هر هکتار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار