تصور بروز بحران سه بیماری در خوزستان نگران‌کننده است / حساسیت فصلی از هم‌اکنون درمان شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آبان 1400 | 11:24 ق.ظ
تصور بروز بحران سه بیماری در خوزستان نگران‌کننده است / حساسیت فصلی از هم‌اکنون درمان شود یک فوق تخصص ریه با ابراز نگرانی از مراجعه انبوه بیماران حملات تنفسی در پی نخستین بارش پاییزی خوزستان در کنار بیماران پیک ششم کرونا و مبتلایان آنفلوآنزا، گفت: توصیه اکید این است که مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که زمینه حساسیت‌های فصلی دارند درمان خود را جدی بگیرند و دنبال کنند. […]

یک فوق تخصص ریه با ابراز نگرانی از مراجعه انبوه بیماران حملات تنفسی در پی نخستین بارش پاییزی خوزستان در کنار بیماران پیک ششم کرونا و مبتلایان آنفلوآنزا، گفت: توصیه اکید این است که مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که زمینه حساسیت‌های فصلی دارند درمان خود را جدی بگیرند و دنبال کنند.

دکتر حانیه راجی اظهار کرد:  بحران حساسیت‌های فصلی ناشی از اولین بارش‌های پاییزی چندین سال است که خوزستان و اهواز را درگیر کرده و در سالیان گذشته در همین مقطع زمانی، شاهد پیک ورودی بیماران تنگی نفس در اورژانس بیمارستان‌ها بودیم.

وی با اشاره به اهمیت هرس درختان کنوکارپوس افزود: به نظر می‌رسد در سال گذشته هرس مطلوب درختان کنوکارپوس و استفاده از ماسک، دو عاملی بودند که موجب شدند میزان مراجعه‌های تنگی نفس در مقایسه با سال‌های قبل از آن، کمتر باشد.

این فوق تخصص ریه بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در پیشگیری از ابتلای افراد به آنفلوآنزا بسیار موثر است، گفت: در خصوص آنفلوآنزا در سال گذشته اتفاق مشابهی افتاد و با کاهش بار مراجعه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال‌های قبل مواجه بودیم که دلیل این اتفاق نیز می‌تواند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: شرایط امسال با سال گذشته متفاوت است. در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از مردم به کرونا مبتلا شده‌اند و واکسیناسیون هم از ابتدای امسال آغاز شده و در ماه‌های اخیر سرعت گرفته است که این عوامل می‌تواند موجب کاهش ابتلای افراد به کرونا شود اما از سوی دیگر برداشته شدن محدودیت‌های شغلی مانند دورکاری کارمندان، بازگشایی اماکن عمومی که پیش از این تعطیل بودند و همچنین کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجتماعی می‌تواند نگران‌کننده باشد و موجب افزایش بار مراجعات شود بنابراین به طور کلی با وجود شرایط بسیار متفاوت از سال گذشته، پیش‌بینی اینکه موارد آنفلوآنزا مانند پارسال اندک باشد، کمی مشکل است.

راجی افزود: در خصوص آغاز پیک ششم کروناویروس در آبان‌ماه نیز هشدارهایی داده شده است و در برخی استان‌ها هم گزارش‌هایی از روند افزایشی ابتلا به کرونا وجود دارد که شاید نشان‌دهنده آغاز پیک ششم در این استان‌ها باشد.

وی با ابراز نگرانی از احتمال مراجعه همزمان بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوآنزا و تنگی نفس گفت: تصور اینکه در کنار پیک ششم کرونا و شیوع آنفلوآنزا، با بارش اولین بارندگی به یکباره تعداد انبوهی از افراد با تنگی نفس به اورژانس‌های بیمارستان‌ها مراجعه کنند بسیار نگران‌کننده است. 

وی گفت: با توجه به وجود بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، ممکن است بیماران تنگی نفس در مواجهه با این مبتلایان، به کرونا نیز مبتلا و زمینه‌ساز شیوع بیشتر کروناویروس شوند.

این فوق تخصص ریه افزود: بنابراین باز هم توصیه اکید این است که مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که زمینه حساسیت‌های فصلی دارند درمان خود را جدی بگیرند و دنبال کنند. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار