وبینار زندگی شاد از نگاه رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ویژه کارکنان شرکت فولاد خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1400 | 08:38 ق.ظ
وبینار زندگی شاد از نگاه رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ویژه کارکنان شرکت فولاد خوزستان وبینار زندگی شاد از نگاه رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ویژه کارکنان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد. حجت‌الاسلام موسوی‌ والا با بیان این جمله که زندگی ائمه‌ معصومین (ع) سراسر نور معرفت است، افزود: در سیره پیامبر اکرم (ص) آمده است که وقتی یکی از اصحاب خود را غمگین می دید، او را […]
وبینار زندگی شاد از نگاه رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ویژه کارکنان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام موسوی‌ والا با بیان این جمله که زندگی ائمه‌ معصومین (ع) سراسر نور معرفت است، افزود: در سیره پیامبر اکرم (ص) آمده است که وقتی یکی از اصحاب خود را غمگین می دید، او را با شوخی کردن شاد می کرد و می فرمود: «خداوند نفرت دارد از ترش رویی فرد در چهره برادرش». همین رویه برای ائمه‌ معصومین (ع) هم صادق است. اساس اسلام بر مهربانی و گذشت استوار است، از همین رو حضرت محمد (ص) را پیامبر رحمت و مهربانی خطاب می‌کنند.
 
مولف کتاب خانواده خوب من در ادامه گفت: بهترین الگو برای زندگی کردن مراجعه به نحوه‌ی سیر و سلوک ائمه‌ معصومین (ع) است. جایی که ایشان در اوج سختی‌ها و با وجود بی‌مهری‌های فراوان از سوی حاکمان، با خوش‌رویی و گذشت در میان مردمان زندگی می‌کردند. امام علی (ع) می فرماید: «خوشحالی تو از چیزی باشد که در آخرت برایت مفید است و اندوهت برای از دست دادن چیزی از آخرت باشد. آنچه از دنیا به دست می آوری، تو را خشنود نسازد و برای آنچه در دنیا از دست می دهی، زاری کنان تاسف مخور». در واقع توجه به همین دو‌ جمله می‌تواند عاقبت‌ به خیری را برایمان به دنبال داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام موسوی‌ والا اشاره‌ای هم به شکرگذاری همیشگی از نعمات خداوند داشت و در ادامه گفت: برای زیستن، نفس کشیدن، حضور در میان عزیزان و هر آنچه که خداوند به ما ارزانی داشته باید شکرگذار باشیم. در گذر زمان مشکلات و مسائل مختلف گریبان‌گیر افراد می‌شود، اما مشکلات دلیلی برای روی گرداندن از آفریدگار نیست. تشکر کردن از خداوند مهربان و افراد دیگری که به ما کمک می‌کنند،‌ علاوه بر ایجاد انگیزه، باعث  تقویت روحیه و حرکت به سمت تزکیه نفس می‌شود.
 
کارشناس خانواده از مصادیق شکرگذاری به نعمت زیستن اشاره کرد و در ادامه گفت: به دلیل شرایط و نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا کرده است شکرگزاری کنید و به دلیل کمک‌هایی که دیگران در شرایط مختلف به شما می‌کنند از آن‌ها تشکر کنید و به همکاران، دوستان، بچه‌ها و دیگر افرادی که در زندگی شما هستند، بازخورد سازنده دهید و آن‌ها را تشویق کنید که در زندگی و کار خود عملکرد بهتری داشته باشند. تشویق کردن مداوم دیگران را به عنوان یک عادت در ذهن خود تبدیل کنید.
 
بخش بعدی این وبینار که با همکاری واحد آموزش و توسعه منابع انسانی، ستاد اقامه نماز و روابط عمومی برگزار شد، با پرسش و پاسخ همکاران همراه بود.
 
گفتنی است، در پایان به قید قرعه به ۱۴ تن از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار