کاهش میزان مصرف آب در کشت گلخانه‌ای

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1400 | 09:41 ق.ظ
کاهش میزان مصرف آب در کشت گلخانه‌ای معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: کشت گلخانه‌ای یکی از بهترین کشت‌هایی است که برای صرفه جویی در مصرف آب مورد توصیه است و دولت نیز از آن حمایت میکند. تورج نوروزی افزود: کشت گلخانه‌ای تأثیر فراوان در کاهش مصرف آب و نیز افزایش بهره وری آب دارد. در نتیجه با […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: کشت گلخانه‌ای یکی از بهترین کشت‌هایی است که برای صرفه جویی در مصرف آب مورد توصیه است و دولت نیز از آن حمایت میکند.

تورج نوروزی افزود: کشت گلخانه‌ای تأثیر فراوان در کاهش مصرف آب و نیز افزایش بهره وری آب دارد. در نتیجه با توجه به وضعیت منابع آبی کشور برای شکوفایی بخش کشاورزی باید کشت گلخانه‌ای را مورد توجه قرار دهیم تا هم صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم هم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی بیان کرد: در این روش کشت میزان مصرف آب با توجه به روش آبیاری در حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان همچنین در خصوص الگوی کشت مضاعف اظهار داشت: نسبت به تخصیص اراضی مزروعی یک منطقه به انواع محصولات زراعی و باغی در یک فصل زراعی را ترکیب کشت محصولات آن منطقه الگوی کشت مضاعف می‌گویند.

وی ادامه داد: الگوی کشت مضاعف در واقع نوعی تناوب در زمان است که با فشرده کردن تولید محصولات زراعی ضمن اجرای تنوع در کشت باعث افزایش بهره وری از زمین، کارگر و سرمایه ثابت می‌شود در الگوی کشت مضاعف گیاهان علوفه‌ای نقش مهمی در افزایش کل تولید محصولات زراعی دارند که دلیل آن ضریب جذب نور بالا سطح برگ بیشتر از ضریب تبدیل نور به ماده خشک بالاتری برخوردارند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار