مشکلات کشاورزان و دامداران زلزله زده اندیکا در مجلس پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 آبان 1400 | 09:28 ق.ظ
مشکلات کشاورزان و دامداران زلزله زده اندیکا در مجلس پیگیری می‌شود رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت : مشکلات و خسارت های کشاورزان و دامداران زلزله زده اندیکا در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس طرح و پیگیری می‌شود. محمدجواد عسکری سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در گفت و گو با خبرنگار افزود: زلزله مهر […]

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت : مشکلات و خسارت های کشاورزان و دامداران زلزله زده اندیکا در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس طرح و پیگیری می‌شود.

محمدجواد عسکری سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در گفت و گو با خبرنگار افزود: زلزله مهر ماه امسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال به زیرساخت های شهرستان اندیکا خسارت وارده کرده که عمده خسارت در بخش کشاورزی است .

وی افزود: هفته آینده نشستی با حضور وزیران نیرو ، کشاورزی و دیگر مجموعه های مرتبط در رابطه با مشکلات خسارت دیدگان اندیکا برگزار می شود تا برای حل مشکلات آنها تصمیم جدی گرفته شود .

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زلزله به زیرساخت های بخش دامپروری شهرستان اندیکا خسارت وارده کرده است که با توجه به شروع فصل سرما باید بازسازی این زیرساخت ها تسریع شود .

وی گفت: ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله نیز انجام شده و از متولیان ذیربط انتظار می رود با پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره نسبت به بازسازی این منازل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان اندیکا ظرفیت های خوبی در حوزه شیلات وجود دارد که به رغم پیگیری و اختصاص اعتبار برای اجرا به خوبی از آن استفاده نشده است لذا در نشست روز یکشنبه نهم آبان ماه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی این مشکل مطرح می شود .

وی ادامه داد : موضوع تامین نهاده های دامی و خرید دام مازاد عشایر نیز تا یکشنبه هفته آینده در این کمیسیون مطرح و برای افزایش نهاده ها و زمان بندی خرید دام تصمیم گیری می شود .

 طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی باید تخریب و بازسازی شوند همچنین یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیاز به بهسازی دارند.

بیش از ۹۰۰  مکان نگهداری دام نیز در این شهرستان بر اثر زلزله دچار آسیب شدند که باید بهسازی شوند.

بر اساس آخرین گزارش زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.

وقوع چند زمین لرزه پیاپی در هفته دوم و سوم مهرماه ۱۴۰۰ با شدت‌های مختلف که بیشترین آن ۵.۷ ریشتر بود، آرامش را از مردم شهرستان اندیکا به ویژه مرکز آن قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان سلب کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار