اشتغالزایی از اهداف اصلی طرح آمایش سرزمین است

تاریخ انتشار: شنبه 8 آبان 1400 | 09:50 ق.ظ
اشتغالزایی از اهداف اصلی طرح آمایش سرزمین است رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف اصلی طرح آمایش سرزمین، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان‌ها است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف اصلی طرح آمایش سرزمین، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان‌ها است.

احمد تشکینی روز جمعه در حاشیه نشست هماهنگی طرح آمایش صمت خوزستان، که با حضور مسوولان استانی سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی در اهواز برگزار شد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح بحث اشتغالزایی است و متناسب با اهداف کلان اشتغال در کشور سهم صنعت، معدن و تجارت را در ایجاد اشتغال مشخص خواهیم کرد.

وی گفت: میزان اشتغال دراین بخش سالانه مشخص خواهد شد و این شاخص را در بین شهرستان های مختلف توزیع می کنیم.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای رسیدن به هدف اشتغال برنامه های مشخصی در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی خواهیم داشت.

تشکینی با اشاره به اینکه در بازه زمانی چهار ساله به اهداف این طرح خواهیم رسید بیان کرد: در آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری به دنبال این هستیم که تخصیص منابع را عادلانه کنیم و اگر فعالیتی بر اساس این طرح نباشد در برنامه قرار نخواهد گرفت.

طبق اعلام وزارت صمت، دولت با اجرای طرح آمایش سرزمین، به بررسی طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری استان های مختلف در قالب یک سند می پردازد.

با تدوین این سند چشم انداز توسعه صنعتی معدنی و تجاری استان ها مشخص و با اجرای دقیق آن اهداف توسعه استان ها محقق می شوند.

براساس اعلام مسوولان وزارت صمت هم اکنون طرح آمایش در ۲۰ استان و ۴۵۰ شهرستان کشور به طور همزمان آغاز شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار