تشکیل ۳۷۳ پرونده گران فروشی نان در خوزستان طی امسال

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آبان 1400 | 10:08 ق.ظ
تشکیل ۳۷۳ پرونده گران فروشی نان در خوزستان طی امسال معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی آزاد پز در این استان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۳ پرونده با موضوع کم فروشی و گرانفروشی نان در خوزستان تشکیل شده تا برخورد جدی با واحدهای نانوایی متخلف صورت گیرد. بهرام جباری بیان کرد: […]

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی آزاد پز در این استان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۳ پرونده با موضوع کم فروشی و گرانفروشی نان در خوزستان تشکیل شده تا برخورد جدی با واحدهای نانوایی متخلف صورت گیرد.

بهرام جباری بیان کرد: واحدهای نانوایی آزاد پز برای اخذ پروانه کسب باید شرایطی داشته باشند که متاسفانه اغلب شرایط مد نظر را ندارند.

وی از افرادی که قصد فعالیت در این بخش را دارند خواست با دریافت پروانه کسب از اتحادیه زمینه نظارت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و صنفی را به بهترین شکل فراهم کنند.

جباری با اشاره به اینکه یکی از وظایف اتحادیه نانوایان ساماندهی واحدهای نانوایی آزادپز است ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای تامین بهترین ابزار برای برخورد با واحدهای نانوایی متخلف پلمب واحد صنفی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: تعداد واحدهای نانوایی که آرد نوع یک با قیمت کیسه ای ۳۲۰ هزار ریال مصرف می کنند در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۲۳ واحد بوده و نوع ۲ با قیمت آرد کیسه ای ۴۹۵ هزار ریال بالغ بر ۸۲۰ واحد است.

وی افزود: نان یکی از کالاهای مهم و پرمصرف است و هر گونه تخلف در این صنف تاثیر بسیار زیادی بر زندگی مردم دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: سازمان صمت برای برقراری گشت مشترک با بهداشت و تعزیرات حکومتی به منظور بازرسی از واحدهای نانوایی سطح استان خوزستان آمادگی دارد.

جباری از دستگاه قضایی خواست با متصدیان واحدهای نانوایی که اقدام به فک پلمب می کنند برخورد جدی داشته باشند.

کم فروشی، بیشترین شکایت مردم در بخش نان است

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت مردم خوزستان در خصوص آرد و نان است گفت: بیشترین شکایت در این بخش مربوط به کم فروشی و گرانفروشی نان می باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با توجه به عدم بازدارندگی جرائم ، بر اساس مصوبه شورای تامین خوزستان واحدهای نانوایی متخلف بار اول اخطار دریافت کرده و بار دوم پلمب خواهند شد.

وی افزود: واحدهای نانوایی متخلف در ابتدا ۲۰ درصد و در مرحله دوم ۴۰ درصد از سهمیه آرد آنها کاسته شده و در نهایت سهمیه آرد آنها قطع می شود.

جباری ادامه داد: متولی بررسی کیفیت نان اتحادیه است که می تواند با برگزاری دوره آموزشی کیفیت نان را در استان خوزستان افزایش دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار