رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد

توزیع چادرهای با استاندارد بین‌المللی در مناطق زلزله‌زده اندیکا

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آبان 1400 | 09:01 ق.ظ
توزیع چادرهای با استاندارد بین‌المللی در مناطق زلزله‌زده اندیکا مهدی ولی‌پور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: روند ارزیابی، امدادرسانی، اسکان اضطراری، تغذیه اضطراری و… خوب ارزیابی می‌شود؛ در ۴۸ ساعت اول پس از حادثه پایان عملیات امداد و نجات را اعلام کردیم. وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، ۹۸۰ خانوار آسیب‌دیده واجد شرایط دریافت خدمات امدادی جمعیت هلال […]

مهدی ولی‌پور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: روند ارزیابی، امدادرسانی، اسکان اضطراری، تغذیه اضطراری و… خوب ارزیابی می‌شود؛ در ۴۸ ساعت اول پس از حادثه پایان عملیات امداد و نجات را اعلام کردیم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، ۹۸۰ خانوار آسیب‌دیده واجد شرایط دریافت خدمات امدادی جمعیت هلال احمر شناسایی شدند و به همه این جمعیت، خدمات ارائه شد. حتی به بیش از ۹۸۰ خانوار آسیب‌دیده از زلزله، کمک‌هایی ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس آمارها یک هزار و ۲۰۰ چادر امدادی توزیع شده است که بیش از نیاز آسیب‌دیدگان اصلی زلزله است.

ولی‌پور افزود: علاوه بر این با توجه به محرومیت منطقه و در راستای وظایف انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر، کمک‌های حمایتی خیرین و داوطلبان نیز در حال انجام است. بر اساس برنامه‌ریزی که مسئولان استان خوزستان انجام می‌دهند، این کمک‌ها به دست آسیب‌دیدگان زلزله خواهد رسید.

وی بیان کرد: دست مدیران هلال احمر در استان خوزستان باز گذاشته شده تا بر اساس ارزیابی‌های بنیاد مسکن، خانوارهایی که بالای ۳۰ درصد آسیب دیده‌اند نیز بتوانند از خدمات جمعیت بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: وظیفه جمعیت هلال احمر بر اساس قانون، اسکان اضطراری است و نه اسکان موقت که باید در زمان حوادث به این وظیفه عمل کند؛ در این راستا یک سری تجهیزات و امکانات بر اساس استانداردهای تعریف‌شده بین‌المللی در اختیار آسیب‌دیدگان زلزله اندیکا قرار داده شد.

ولی‌پور گفت: یکی از این تجهیزات، چادر امدادی است که قطع به یقین از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. جنس این چادرها برزنت و ضد آب است و در برابر سرما نیز تا دمای قابل قبولی مقاوم است.

وی افزود: در همه حوادث و سوانحی که در کشور رخ می‌دهد این چادرها به صورت یکسان توزیع می‌شود؛ این چادرها به تبعیت از تصمیمات کلان مدیریت بحران خوزستان، میان آسیب‌دیدگان زلزله اندیکا توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: روش درست این است که یک اردوگاه ایجاد و آسیب‌دیدگان، اسکان اضطراری داده شوند؛ اسکان اضطراری برای حداکثر یک ماه طراحی شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه اسکان موقت و دائم جزو وظایف جمعیت هلال احمر نیست، گفت: با این حال، ما در خدمت مردم خونگرم و قانع اندیکا هستیم و هلال احمر همچنان در کنار مردم این مناطق خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار