سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

جذب نیروی کار رسمی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی اولویت ماست

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آبان 1400 | 08:47 ق.ظ
جذب نیروی کار رسمی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی اولویت ماست سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: جذب نیروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، اولویت ماست.  مهندس علی مددی روز یکشبنه(۹ آبان ماه ۱۴۰۰) در نشست با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گفت: در دولت سیزدهم […]

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: جذب نیروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، اولویت ماست.

 مهندس علی مددی روز یکشبنه(۹ آبان ماه ۱۴۰۰) در نشست با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گفت: در دولت سیزدهم مجموعه‌ای از صنعت نفت را تحویل گرفتیم که متاسفانه شرایط درخور و شان کارکنان این صنعت را نداشته است.

وی افزود: از یک طرف با یک سازمان رسمی و حاکمیتی بسیار تضعیف شده، روبه اضمحلال، پیر و خسته و از طرف دیگر  سازمان غیررسمی بسیار تبعیض آلود همراه با یک نظام جبران خدمات بسیار متفاوت، گسترده و پرمشغله روبرو بودیم.

مهندس مددی به برخی چالش‌های حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: حجم بسیار بالایی از نیروهای غیررسمی در صنعت نفت وجود دارد که این امر باعث شده دغدغه‌های نیروهای رسمی در آن دیده نشود و چالش بزرگ دیگر این است که نیروهای ارکان ثالث زیادی را وارد صنعت کردیم ولی متاسفانه به آنها توجهی در حوزه‌های آموزش منظم، بالابردن بهره وری و ساماندهی نشده است.

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت نیز بیان داشت: این موضوع یک بحران بوجود آورد و اگر از سال ۹۴ به تدریج نفرات آن را جذب می‌کردیم این بحران به‌وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه موضوعات و سیاست‌ها برای ما مشخص است و نگاه ما حفظ و توسعه صنعت نفت است، تصریح کرد: ما با حل مسئله در محل، کارمان را شروع کردیم و به حول قوه الهی اعتقاد داریم حل بسیاری از این مسائل و تصمیم‌گیری درخصوص آنها توسط خود شرکت‌ها قابل اتخاذ و انجام است.

مهندس مددی در ادامه برگزاری آزمون را اولویت وزارت نفت برشمرد و گفت: ماه گذشته به شرکت‌های اصلی نامه داده‌ایم تا ظرف مدت ۳ماه نیازهای استخدامی خود را اعلام کنند.

سرپرست معاونت وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به سه چالش عمده در حوزه نیروهای قرارداد مدت موقت اشاره کرد و گفت: چالش نخست ساماندهی و گروه بندی نظام جبران خدمات است که که در دستور کار ماست.

وی موضوع پذیرفته شدگان آزمون توانمندسازی را دومین چالش این نیروها عنوان کرد و افزود: اگرچه برگزاری این آزمون از سوی مرکز توسعه مدیریت مورد انتقاد ما بود چرا که رسالت این مجموعه چیز دیگری است؛ اما دراین خصوص چند جلسه برگزار شد و کارگروهی شکل گرفت و نهایتا تصمیم بر این شد که مصاحبه فنی-تخصصی برای افرادی که پذیرفته شده‌اند براساس تدوین شیوه نامه‌ای انجام بگیرد.

مهندس مددی، سومین چالش نیروهای قراردادی را جذب ایثارگران اعلام کرد و بیان داشت: از ۳۳هزار نفر نیروی قرارداد مدت موقت، ۵۴۰۰ نفر مشمول جذب ایثارگری هستند که فرایند آنها در حال انجام است.

سرپرست معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم که در مدت زمان مناسبی بتوانیم با جذب نیروی کار رسمی در برابر نیازهای استخدامی و بازسازی نظام مدیریت سرمایه انسانی، توانمندی صنعت نفت را در این حوزه احیا کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار