اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز نیازمند اعتبار ملی است

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 آبان 1400 | 10:48 ق.ظ
اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز نیازمند اعتبار ملی است شهردار کلانشهر اهواز با بیان اینکه حل مشکل دفع آب های سطحی و فاضلاب اهواز تنها با اجرای طرح جامع در این شهر برطرف می شود گفت:با توجه به هزینه بسیار زیاد، عملیاتی کردن این طرح مهم نیازمند اعتبار ملی است. رضا امینی روز سه شنبه در حاشیه تمرین دفع آب های سطحی اهواز در […]

شهردار کلانشهر اهواز با بیان اینکه حل مشکل دفع آب های سطحی و فاضلاب اهواز تنها با اجرای طرح جامع در این شهر برطرف می شود گفت:با توجه به هزینه بسیار زیاد، عملیاتی کردن این طرح مهم نیازمند اعتبار ملی است.

رضا امینی روز سه شنبه در حاشیه تمرین دفع آب های سطحی اهواز در ساحل رودخانه کارون افزود:تا پیش از عملیاتی شدن طرح جامع فاضلاب اهواز ، ۲ طرح ضربتی برای اصلاح ۱۳۶ نقطه بحرانی که در سال های گذشته با مشکل آب گرفتگی مواجه بودند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح ها برای اجرا میان آب و فاضلاب خوزستان و شهرداری اهواز تقسیم شده اند،افزود: گام اول این طرح در ۵۶ نقطه و گام دوم در ۸۰ نقطه بحرانی اجرا می شود که هم اکنون این طرح ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شهردار اهواز ادامه داد: تکمیل این طرح ها می تواند بخشی از مشکل آب گرفتگی معابر اهواز در بارش های پیش رو را برطرف کند ولی حل کامل این مشکل تنها با عملیاتی شدن طرح جامع فاضلاب اهواز محقق می شود.

امینی اظهار داشت: همه امکانات، ماشین آلات، موتور برق ، پمپ های مکنده و لجن کش آماده و بازسازی شده اند تا در زمان بارش باران شهروندان اهوازی با کمترین مشکل مواجه شوند.

شهردار اهواز افزود: سالهاست اهواز از آب گرفتگی و پس زدگی فاضلاب رنج می برد و محیط زیستی نامطلوب را برای شهروندان این شهر رقم زده است. شهرداری با بسیج امکانات به دنبال به حداقل رساندن این مشکل در بارندگی های پیش رو است.

امینی اظهار داشت: کار اساسی در حل مشکل دفع آب های سطحی شهر اهواز با اجرای طرح جامع فاضلاب انجام می شود که اجرای این طرح مهم به دلیل هزینه بسیار سنگین نیازمند اعتبار ملی است.

وی ادامه داد: شبکه فاضلاب شهر اهواز فرسوده و قدیمی است و این موجب شده تا این شبکه به طور دایم در نقطه های مختلف دچار ریزش و پس زدگی فاضلاب شود.

شهردار اهواز اظهار داشت: مشکل فاضلاب اهواز به قدری جدی است که در روزهای عادی و غیربارانی نیز در منطقه های مختلف با پس زدگی فاضلاب مواجه هستیم این مشکل با اجرای طرح جامع فاضلاب و دفع آب های سطحی مرتفع می شود.

وی عمچنین در خوص برگزاری تمرین دفع آب های سطحی اهواز افزود: این تمرین برای آماده باش نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات لازم در مواقع بحرانی و آب گرفتگی معابر پس از بارش های باران است.

امینی، وقوع بارش های سنگین در بازه زمانی کم را دلیل مهم آب گرفتگی معابر در اهواز دانست و ادامه داد: شبکه دفع آب های سطحی و فاضلاب اهواز به صورت ترکیبی و دارای ظرفیت محدودی است که در صورت وقوع بارش های شدید این شبکه جوابگوی حجم آب وروده نیست.

طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده که تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و این در حالی است که این پروژه باید تاکنون تکمیل می‌شد.
آذرماه ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب شد که خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد کرد.
معضل قدیمی فرسوده بودن شبکه فاضلاب در برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز، و گنجایش نداشتن تخلیه به ویژه هنگام بارش شدید باران، سال‌هاست که مردم را رنج می‌دهد. بیشتر خیابان‌ها و معابر اهواز شاهد پس زدگی فاضلاب و بوی نامطبوع ناشی از آن هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار