رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر استانی خوزستان خبر داد تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 آبان 1400 | 09:57 ق.ظ
رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر استانی خوزستان خبر داد تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان خوزستان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان خوزستان ضمن قدردانی از مردم غیور این استان، نماینده ولی فقیه، استاندار، اصحاب رسانه و سایر مسئولان استانی، در تشریح دستاورد‌های سفر استانی اظهار کرد: استان خوزستان، استانی با مختصات و ویژگی‌های خاص و دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالا و البته محرومیت‌هایی در […]

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان خوزستان ضمن قدردانی از مردم غیور این استان، نماینده ولی فقیه، استاندار، اصحاب رسانه و سایر مسئولان استانی، در تشریح دستاورد‌های سفر استانی اظهار کرد: استان خوزستان، استانی با مختصات و ویژگی‌های خاص و دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالا و البته محرومیت‌هایی در بخش‌هایی از استان است.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات فوق العاده‌ای در مورد استان خوزستان صورت گیرد، ادامه داد: هیاتی از سوی قوه قضاییه پیش از این به استان خوزستان اعزام و وضعیت همه بخش‌های مربوط به قوه قضاییه اعم از دادگستری و سازمان‌های تابعه را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف و نیازمندی‌ها را احصا نمودند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه همه مدیران عالی قوه قضاییه در این سفر همراه بودند، برای آن‌ها ماموریت خاص تعریف شده بود و در شهرستان‌های مختلف حضور پید ا کردند، به بازدید مسئولان عالی قضایی از بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر، انبار‌های کالا‌های دپو شده و سازمان اموال تملیکی اشاره کرد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش بازدید‌های مذکور در جلسه با حضور استاندار در این خصوص تصمیماتی اتخاد و دستوراتی برای تعیین تکلیف کالا‌های دپو شده و انبار‌هایی که کالا از مدت‌ها پیش در آن‌ها باقی مانده، صادر شد.

برگزاری ملاقات‌های مردمی یکی از برنامه رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی دستگاه قضا در جریان این سفر بود که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به آن اشاره کرد. وی تصریح کرد: ملاقات‌های متعدد مردمی توسط بنده و مسئولان عالی قضایی صورت گرفت و از نزدیک اظهارات مراجعه کنندگان شنیده شد.

رئیس دستگاه قضا یادآور شد: درخواست‌ها و اظهارات بیش از ۵۳۰ نفر در جریان ملاقات‌های مردمی مستقیما استماع و دستورات لازم صادر شد. همچنین تعداد قابل توجهی نامه دریافت شده و تعدادی پرونده‌های خاص دادگستری که با مشکلاتی مواجه است به صورت موردی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به درخواست مردم برای افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تصریح کرد: یکی از مسائلی که بعضی از مردم تقاضا کرده بودند افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در برخی از شهر‌ها بود که بنده با کلیت این موضوع موافقت کرده و مقرر شد بررسی صورت گیرد و نسبت به موارد اضطراری به صورت فوق العاده اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از صدور دستورات لازم در خصوص افزایش تعداد قاضی و کارمند و اصلاح برخی ساختار‌ها خبر داد.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: مقرر شد برای رفع مشکلات دادگستری و سازمان‌های وابسته دستگاه قضایی استان خوزستان، ۲۳۰ میلیارد تومان در ظرف دو سال تخصیص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان، آن مقدار از مشکلات که مربوط به خود قوه قضاییه است رفع شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار