اجرای طرح اکتشاف آبهای ژرف برای تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر

تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1400 | 10:12 ق.ظ
اجرای طرح اکتشاف آبهای ژرف برای تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر  سرپرست منطقه آزاد اروند گفت:به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در منطقه، طرح اکتشاف آبهای ژرف در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آغاز شده است. آب‌های ژرف، بخشی از منابع آب زیرزمینی هستند که در سازند سنگی زمین شناسی تشکیل شده‌اند و سفره‌ای از آب زیرزمینی را شکل می‌دهند که می‌توانند تجدیدپذیر باشند. در تجربه جهانی […]

 سرپرست منطقه آزاد اروند گفت:به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در منطقه، طرح اکتشاف آبهای ژرف در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آغاز شده است.

آب‌های ژرف، بخشی از منابع آب زیرزمینی هستند که در سازند سنگی زمین شناسی تشکیل شده‌اند و سفره‌ای از آب زیرزمینی را شکل می‌دهند که می‌توانند تجدیدپذیر باشند. در تجربه جهانی برخی از کشورها اقدام به استخراج این منابع کرده‌اند.

محمدرضا اسکندری اظهار داشت:با توجه به مشکل تامین آب آشامیدنی در منطقه آزاد اروند از برخی از کارشناسان مربوطه به منظور بررسی امکان استحصال آب ژرف دعوت شده است.

وی افزود:تحقیق اولیه با حضور کارشناسان مربوطه در این خصوص آغاز شده و منتظر نظر کارشناسی در خصوص آغاز عملیات اکتشاف هستیم. با توجه به مختصات جغرافیایی منطقه امکان وجود آبهای ژرف در آبادان و خرمشهر وجود دارد.

اسکندری گفت:سفره های آب‌های ژرف معمولا در عمق بیش از یک هزار و ۵۰۰ متری زمین قرار دارند و به سادگی قابل دستیابی نیست ولی با توجه به مشکل تامین آب آشامیدنی در آبادان و خرمشهر در صورت به ثمر رسیدن این تحقیقات مشکل آب آشامیدنی شهرستان های آبادان و خرمشهر  به صورت اساسی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تامین انرژی و صادرات آن به کشورهای همسایه گفت:منطقه آزاد اروند از طرح‌های بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار