مناطق نفتخیز جنوب بهترین مکان برای استفاده از خدمات جهاددانشگاهی است

تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1400 | 17:08 ب.ظ
مناطق نفتخیز جنوب بهترین مکان برای استفاده از خدمات جهاددانشگاهی است در نشست وزیر نفت با رئیس جهاددانشگاهی بر توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید شد.  در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در دفتر وزیر نفت برگزار شد، گسترده‌تر شدن فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در صنعت نفت مورد تاکید قرار گرفت. […]

در نشست وزیر نفت با رئیس جهاددانشگاهی بر توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید شد.

 در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در دفتر وزیر نفت برگزار شد، گسترده‌تر شدن فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در صنعت نفت مورد تاکید قرار گرفت.

حمایت وزارت نفت از جهاددانشگاهی

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در ابتدای این نشست گزارشی از همکاری‌های فناورانه جهاددانشگاهی با مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه ارائه کرد.

وی با اشاره به طراحی و ساخت چندین مورد از تجهیزات استراتژیک صنعت نفت شامل «دکل‌های حفاری خشکی»، «بازوی بارگیری نفت»، «مته‌های حفاری»، «دستگاه لوله مغزی سیار»، «موتورهای درون چاهی»، «پمپ‌های ESP»، «الکتروموتورهای دور متغیرVFD» و تولید مواد شیمیایی پرمصرف با فناوری کاملا بومی شده توسط جهاددانشگاهی، حمایت وزارت نفت از استفاده این فناوری‌ها در صنعت نفت را خواستار شد.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه با تاکید این نکته که مدیران فعلی صنعت نفت به ساخت داخل اعتقاد راسخ دارند، از وزیر نفت خواست از جهاددانشگاهی به عنوان بازوی فناورانه صنعت نفت برای حل مشکلات این صنعت استفاده کند.

دکتر طیبی برنامه آینده جهاددانشگاهی در حوزه فناوری صنعت نفت را در حوزه بالادستی و ازدیاد برداشت از مخازن و فناوری‌های سکان هیدرولیکی عنوان کرد و گفت: طراحی و ساخت واحدهای فرآورش Skid Mounted، تصفیه پساب‌های واحدهای فرآورش، پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربوری، تولید کلاف لوله دستگاه لوله مغزی سیار، بازسازی و نوسازی تجهیزات و دکل‌های حفاری کشور از برنامه‌های آتی جهاددانشگاهی برای صنعت نفت است.

فعالیت‌های جهاددانشگاهی در صنعت نفت گسترده‌تر شود

در ادامه مهندس جواد اوجی ضمن تقدیر از حضور پر تلاش و جهادی فناوران جهاددانشگاهی در صنعت نفت کشور، فعالیت گسترده تر جهاددانشگاهی در این صنعت را خواستار شد.

 

وی ضمن برشمردن ویژگی های جهاددانشگاهی اعلام کرد: مدیریت فعلی صنعت نفت از توانمندی جهاددانشگاهی در زمینه تامین تجهیزات و نیازهای فناورانه صنعت نفت استفاده بهینه خواهد کرد و از این نهاد در عرصه خدمات فنی و مهندسی و ساخت ادوات بهره خواهد گرفت.

وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت به عنوان پیشران صنعت کشور از سازندگان و فناوران داخلی حمایت می‌کند، افزود: برای توسعه کشور چاره‌ای جز حمایت از بومی سازی فناوری و ساخت داخل نداریم و برای عبور از تحریم های ظالمانه باید به توانمندی فناوران داخلی به ویژه جهاددانشگاهی اعتماد کنیم.

مناطق نفت خیز جنوب بهترین مکان برای استفاده از خدمات جهاددانشگاهی

در ادامه، دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه شرکت مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی صنعت نفت بهترین مکان برای استفاده از خدمات فنی و مهندسی جهاددانشگاهی است، تاکید کرد: شرکت مناطق نفت خیز و ملی حفاری می‌تواند با جهاددانشگاهی همکاری گسترده داشته باشد.

وی با بیان این که باید مشکلات موجود برای استفاده از فناوری‌های بومی شده توسط جهاددانشگاهی احصا و برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود و شرکت ملی نفت ایران نیز نیازهای فناورانه خود را به جهاددانشگاهی اعلام می کند تا همکاری گسترده‌تری بین شرکت ملی نفت و جهاددانشگاهی صورت گیرد.

دکتر خجسته مهر عنوان کرد: موضوعاتی که در اولویت کاری است و توان علمی و فایلی آن در جهاددانشگاهی وجود دارد، باید در دستور فوری قرار گرفته و با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولیدی و توسعه شرکت ملی نفت ایران عملیاتی شود و جهاددانشگاهی به عنوان بازوی تکنولوژی شرکت ملی نفت ایران در کنار شرکت‌های تابعه حضور پررنگ و تاثیرگذار داشته باشد.

وی افزود: باید به شرکت‌های زیرمجموعه و پیمانکاران تاکید کرد از توانمندی داخلی و فناوری‌های موجود کشور استفاده کنند تا بتوانیم ضمن حل مشکلات موجود صنعت نفت، شاهد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان شویم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار