ایستگاه تزریق گاز مارون پس از تعمیر شاخه B راه اندازی شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آبان 1400 | 08:26 ق.ظ
ایستگاه تزریق گاز مارون پس از تعمیر شاخه B راه اندازی شد مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تعمیر و راه اندازی پیش از موعد ایستگاه تزریق گاز مارون پس از تعمیر شاخه B آن خبر داد. مهندس حمید کاویان با بیان اینکه ایستگاه تزریق گاز مارون طی دو مرحله تراکم و خنک سازی، گاز ورودی را از فشار ۹۳ بار به ۲۷۶ […]

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تعمیر و راه اندازی پیش از موعد ایستگاه تزریق گاز مارون پس از تعمیر شاخه B آن خبر داد.

مهندس حمید کاویان با بیان اینکه ایستگاه تزریق گاز مارون طی دو مرحله تراکم و خنک سازی، گاز ورودی را از فشار ۹۳ بار به ۲۷۶ بار افزایش داده و از طریق ۱۶ حلقه چاه تزریقی به مخزن مارون تزریق می کند، گفت: این فشار افزایی و تزریق گاز از عوامل اصلی تولید پایدار و نگهداشت آن در زمان برداشت ثانویه از مخزن به شمار می آید.

وی افزود: پس از نصب یک توربین جدید و رفع اشکالات تعمیراتی، ردیف دوم ایستگاه راه اندازی و در مدار قرار گرفت اما به دلیل ترکیدگی شاخه B تغذیه کننده هدر تزریقی، فشار شبکه به طور ناگهانی دچار افت شدید شد و به خاطر نزدیکی محل ترکیدگی، طبق دستورالعمل های واکنش در شرایط اضطراری، توقف کلی واحد و بستن شیر آلات قطع جریان در دستور کار قرار گرفت و شبکه به صورت کامل تخلیه گردید.

مهندس حمید کاویان ضمن تقدیر از تلاش های کارگروه ایمنی، فنی و عملیاتی شرکت به خاطر هوشیاری و اقدام به موقع یادآور شد: خوشبختانه با اتخاذ تصمیمات فنی و اجرای سریع دستورالعمل های تعمیراتی، در کمترین مدت زمان ممکن،  شاخه ی B راه اندازی و ایستگاه به صورت کاملا ایمن و با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار