بازدید میدانی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از موقعیت سدهای زنجیره ای تنگ نایاب صیدون

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1400 | 11:42 ق.ظ
بازدید میدانی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از موقعیت سدهای زنجیره ای تنگ نایاب صیدون به منظور بررسی مسائل و مشکلات تأمین آب مصارف شرب و کشاورزی در حوزه شهر صیدون و میداوود، بازدید میدانی از موقعیت سدهای زنجیره ای تنگ نایاب صیدون با حضور “فرهاد ایزدجو” مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، و “عبدالله ایزدپناه” نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت.

درابتدای این بازدید، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی،ضمن برشمردن برخی معضلات موجود در منطقه صیدون در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی و عدم اشتغال و توسعه نیافتگی منطقه، از اقدامات و حمایتهای مجموعه سازمان آب وبرق در توسعه منطقه در سالیان گذشته تقدیر کرد.

 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز با تشریح اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شهرستان های ایذه و باغملک، نتایج پیگیریها و اقدامات انجام شده در ارتباط  با سدهای زنجیره ای تنگ نایاب صیدون را تشریح و بر تداوم پیگیری ها تا حصول نتیجه تاکید کرد.

 در ادامه از محدوده در دست احداث بند انحرافی میداوود و نیز از موقعیت سد اصلی تنگ نایاب صیدون بازدید صورت گرفت و در هربخش کارشناسان و مدیران مربوطه توضیحات لازم در خصوص نحوه مطالعات زمین شناسی و اکتشافات ژئوتکنیک ساختگاه و مراحل اجرایی طرح را ارائه کردند.

گفتنی است  در صورت اجرای سدهای مذکور که  با ارتفاع ۲۰ تا ۳۵ متر و حجم آب تنظیمی و برنامه ریزی شده حدود ۶/۴ میلیون مترمکعب،شاهد کاهش اثرات تخریب سازند گچی،مارنی و تبخیری گچساران در پایین دست و بهبود کیفی منابع آب رودخانه صیدون خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار