حال و روز این روز‌های سد‌های خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1400 | 09:40 ق.ظ
حال و روز این روز‌های سد‌های خوزستان  معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: این در حالی است که در زمان مشابه در سال گذشته حجم مفید ذکر شده در سد‌های استان معادل ۳۲۴۶ میلیون مترمکعب بوده است که این موضوع نشان دهنده شدت خشکسالی می‌باشد. علی شهبازی افزود: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب تا زمان شروع […]

 معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: این در حالی است که در زمان مشابه در سال گذشته حجم مفید ذکر شده در سد‌های استان معادل ۳۲۴۶ میلیون مترمکعب بوده است که این موضوع نشان دهنده شدت خشکسالی می‌باشد.

علی شهبازی افزود: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات در دو بخش بهره برداری از حداکثر ظرفیت سد‌ها و نیز بهینه سازی توزیع آب در شکه رودخانه‌ای استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در رودخانه کرخه در تمامی مسیر‌های رودخانه‌ای آب با دبی مناسب و متناسب با خشکسالی جریان دارد.

شهبازی خاطر نشان کرد: در حوضه آبریز کارون از طریق مدیریت کمی و کیفی رودخانه کارون به وسیله برنامه‌های نوبت بندی، احداث بند خاکی مارد و رها سازی موجی جریان در مقاطع کوتاه مدت، با وجود کمبود شدید منابع آب از افزایش بیش از حد شوری در اهواز و بخش‌های پایین دستی جلوگیری شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: در سایر سد‌ها مانند مارون و جره رها سازی جریان برای کشت‌های پاییزه متناسب با الگوی کشت مصوب و زمانبندی تعیین شده در حال انجام می‌باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار