واکسیناسیون دام‌های سنگین شادگان علیه بیماری لمپی اسکین

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1400 | 10:44 ق.ظ
واکسیناسیون دام‌های سنگین شادگان علیه بیماری لمپی اسکین  هاشمی، سرپرست اداره دامپزشکی شادگان گفت: بیش از ۱۹ هزار رأس دام سنگین شامل؛ گاو و گاومیش در مناطق روستایی این شهرستان با تلاش تیم بخش دولتی علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند. او تب شدید، تاول‌های پوستی سرتاسری، تورم اندام حرکتی، مشکلات تنفسی و… در گاو و گوساله را از جمله علائم بیماری ویروسی […]

 هاشمی، سرپرست اداره دامپزشکی شادگان گفت: بیش از ۱۹ هزار رأس دام سنگین شامل؛ گاو و گاومیش در مناطق روستایی این شهرستان با تلاش تیم بخش دولتی علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

او تب شدید، تاول‌های پوستی سرتاسری، تورم اندام حرکتی، مشکلات تنفسی و… در گاو و گوساله را از جمله علائم بیماری ویروسی لمپی اسکین عنوان کرد و بیان داشت: بروز این بیماری در دام‌ها منجر به متضرر شدن دامداران می‌شود.

هاشمی هدف از اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها را افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی شادگان عنوان و اظهار کرد: واکسیناسیون به تن‌هایی نمی‌تواند از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین رعایت همه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از طرف دامداران الزامی است، به همین دلیل از دامداران خواهشمندیم همکاری لازم را با تیم‌های دامپزشکی داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار