اهدای پنج هزار جلد کتاب به مناطق محروم اهواز در هفته کتاب

تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1400 | 10:15 ق.ظ
اهدای پنج هزار جلد کتاب به مناطق محروم اهواز در هفته کتاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: امسال همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب، طرح اهدای کتاب به مناطق محروم اهواز با اهدای حدود پنج هزار جلد کتاب اجرا می‌شود.
اهدای پنج هزار جلد کتاب به مناطق محروم اهواز در هفته کتاب

محمد جوروند در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به برنامه‌هایی که به مناسبت هفته کتاب امسال در این استان اجرا می‌شود، بیان کرد: همایش تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان، تجلیل از مروجان و مربیان باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه آموزش ویژه مربیان باشگاه‌ها برخی از این عناوین هستند.

وی به دیگر برنامه‌های این هفته در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: یک مسابقه کتابخوانی از کتاب «کرونا و جامعه ایران و سویه‌های فرهنگی و اجتماعی» نیز داریم که در این هفته در سطح استان و برای علاقه‌مندان کتاب برگزار می‌شود. همچنین امسال نیز طرح اهدای کتاب به مناطق محروم اهواز را اجرا می‌کنیم و قرار است حدود پنج هزار جلد کتاب به این مناطق اهدا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بازدید از کتابفروشی‌های استانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در خوزستان نام برد و تاکید کرد: طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی و کارگاه‌های داستان‌نویسی در اهواز و سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه تلاش شده است برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که شهرستان‌ها نیز در این برنامه‌ریزی‌ها فعال باشند، تصریح کرد: ظرفیت مطالعه کتاب در خوزستان بسیار بالا است و در سال‌های گذشته که نمایشگاه کتاب در استان برگزار می‌شد گاهی مبلغ فروش کتاب تا حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسید که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم خوزستان به کتابخوانی است.

محمد جوروند در پایان بر ضرورت برگزاری هفته کتاب تاکید کرد و گفت: در هفته کتاب بحث کتاب و کتابخوانی جهش پیدا می‌کند و ارتباط نزدیک‌تری بین مردم و کتاب ایجاد می‌شود و حتی با وجود فضای مجازی، ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی استمرار دارد.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار