نماینده مردم آبادان در مجلس:

بیش از ۷۰ درصد شهدای حوادث تروریستی در خوزستان «عرب» هستند

تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1400 | 10:41 ق.ظ
بیش از ۷۰ درصد شهدای حوادث تروریستی در خوزستان «عرب» هستند نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به تشکیل گروهک‌های تروریستی بر اساس منافع سیاسی گفت: بیش از ۷۰ درصد از شهیدان حوادث تروریستی در خوزستان از قومیت عرب هستند.

 

جلیل مختار با حضور در نمایشگاه جنایات گروهک تروریستی حرکهالنضال و محکومیت این گروهک‌ها اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده بیش از ۷۰ درصد از شهیدان حوادث تروریستی در خوزستان از قومیت عرب هستند که نشانگر دروغ بزرگ تروریست‌ها مبنی بر حمایت از قوم عرب است.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: گروهک‌های تروریستی بر اساس منافع سیاسی برخی از کشورهای بدخواه ایران در این کشور تشکیل می‌شوند و وابسته به هیچیک از قومیت‌های ایران نیستند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه پیگیری‌های حقوقی در حوزه بین‌الملل بارها به وزارت امور خارجه تذکر داده شده اما بسیار ضعیف روی این موضوع کار شده است، گفت: با توجه به دبیرخانه مستقل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی (آی پی یو) که در تهران مستقر است حتماً از طریق نامه‌نگاری با نمایندگان عضو در دیگر کشورها از جنبه بین‌المللی نیز این موارد بررسی و پیگیری می‌شوند تا بتوان گروهک‌های تروریستی را محکوم و به‌عنوان نمایندگان مردم حق‌وحقوق آنها را مطالبه کرد.

مختار اظهار کرد: همان‌طور که شهروندان اروپایی دارای حق شهروندی هستند، مردم ما نیز متقابلاً توقع احقاق این حق خود را در عرصه بین‌الملل دارند و ما باید با تذکر و ارتباط‌گیری با سایر نمایندگان خارجی از حمایت کشورهایشان از گروهک‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: در مورد شبکه‌های ماهواره‌ای منتسب به گروهک‌های تروریستی باید از طریق مجلس و با پیگیری حقوقی خواستار ممانعت از پخش ماهواره‌ای شبکه‌های منتسب به گروهک‌های تروریستی شویم و از طریق سازمان‌های بین‌المللی با ادامه فعالیت‌های آنها برخورد کنیم.

مختار گفت: آفکام سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس یکی از سازمان‌هایی است که باید پاسخگوی فعالیت رسانه‌های منتسب به تروریست‌ها باشد. اینکه یک شبکه ماهواره‌ای از مرکز لندن با سرکرده تروریست‌ها مصاحبه می‌کند و به او و گروهکش تریبون می‌دهد تا با افتخار گزارش عملیات تروریستی در اهواز را بدهد با هیچ قانون و منطقی سازگار نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار