دام‌های سنگین در شادگان علیه لمپی اسکین واکسینه شدند

تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1400 | 09:13 ق.ظ
دام‌های سنگین در شادگان علیه لمپی اسکین واکسینه شدند سرپرست اداره دامپزشکی شادگان گفت: عملیات واکسیناسیون بیش از ۱۹ هزار سر دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری لمپی اسکین اجرا شد. هاشمی افزود: این تعداد دام شامل؛ گاو و گاومیش هستند که در مناطق روستایی شادگان وجود دارند و با تلاش تیم بخش دولتی علیه این بیماری واکسینه شدند. وی هدف از اجرای […]

سرپرست اداره دامپزشکی شادگان گفت: عملیات واکسیناسیون بیش از ۱۹ هزار سر دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری لمپی اسکین اجرا شد.

هاشمی افزود: این تعداد دام شامل؛ گاو و گاومیش هستند که در مناطق روستایی شادگان وجود دارند و با تلاش تیم بخش دولتی علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی هدف از اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها را افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: تب شدید، تاول‌های پوستی سرتاسری، تورم اندام حرکتی، مشکلات تنفسی و… در گاو و گوساله را از جمله علائم بیماری ویروسی لمپی اسکین هستند.

هاشمی با بیان اینکه بروز این بیماری در دام‌ها منجر به متضرر شدن دامداران می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین رعایت همه اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از طرف دامداران الزامی است، به همین دلیل از دامداران خواهشمندیم همکاری لازم را با تیم‌های دامپزشکی داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار