منازل آسیب دیده از زلزله اندیکا تا پایان امسال بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1400 | 08:55 ق.ظ
منازل آسیب دیده از زلزله اندیکا تا پایان امسال بازسازی می‌شود رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : طی چهار ماه آینده با همکاری دستگاه های اجرایی استان خوزستان و استان معین کار بازسازی و نوسازی منازل خسارت دیده از زلزله اندیکا به پایان می رسد. اکبر نیکزاد روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده روستایی در شهرستان اندیکا در گفت و گو با […]

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : طی چهار ماه آینده با همکاری دستگاه های اجرایی استان خوزستان و استان معین کار بازسازی و نوسازی منازل خسارت دیده از زلزله اندیکا به پایان می رسد.

اکبر نیکزاد روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده روستایی در شهرستان اندیکا در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به همت همه مسئولان کشور برای بازسازی هرچه سریعتر منازل آسیب دیده از زلزله اظهار داشت: نشست های متعددی در خصوص بهسازی و بازسازی منازل زلزله زده اندیکا برگزار شده و مقرر گردید با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان های خوزستان و لرستان به عنوان استان معین مصوبات این نشست ها پیگیری و هرچه سریعتر اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار خانه تخریبی و ۲ هزار واحد مسکونی تعمیری در این منطقه وجود دارد که بازسازی تمام این منازل پیش بینی شده است اظهار داشت برای تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز منطقه زلزله زده اندیکا مشکل و کمبودی وجود ندارد و با همکاری مردم و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین پیگیری مسئولان استانی و کشوری تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده تکمیل خواهند شد.

نیکزاد با اشاره به بازسازی راه های روستایی مناطق زلزله زده ، ادامه داد: بازسازی  راه روستایی ” روستای سرشط ” تامین اعتبار شده و به زودی کار بهسازی این مسیر شروع می شود.

وی همچنین در خصوص تسهیلات اختصاص یافته به زلزله زدگان اندیکا گفت : تسهیلات مصوب شده از سوی دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده و ظرف چند روز آینده از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل استان خوزستان ابلاغ خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : زمان برای بازسازی این منطقه بسیار مهم است و به همین دلیل شخصا پیگیر موضوع بهسازی این منطقه هستم و به همین دلیل در منطقه حضور پیدا کردم تا از نزدیک روند کار را بررسی کنم. چنانچه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان در این رابطه نیازمند هر گونه کمکی باشد ، پیگیری و اقدام خواهد شد.

نیکزاد افزود: بازسازی منازل مسکونی این منطقه در اولویت قرار دارد منتهی به دلیل طی کردن مراحل اداری از جمله تشکیل و تکمیل پرونده ، وام بلاعوض و آماده کردن زیر ساخت های روستای  نیاز به زمان دارد که با پیگیر های انجام شده هرچه سریعتر به سرانجام خواهد رسید .

 از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد که اندیکا در استان خوزستان را نیز لرزاند.

به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد و ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر ۲ روزه خود به خوزستان امروز از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار