حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست / اختلاف ۶۰ هزار نفری آمار دانش‌آموزان خوزستانی

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 08:38 ق.ظ
حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست / اختلاف ۶۰ هزار نفری آمار دانش‌آموزان خوزستانی فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور دانش‌آموزان در کلاس اجباری نیست اما آموزش و پرورش باید زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند. ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که (۲۲ آبان‌ماه) در استانداری […]

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور دانش‌آموزان در کلاس اجباری نیست اما آموزش و پرورش باید زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند.

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که (۲۲ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرماندارانی که در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازدیدها چالش داشته‌اند، در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان حضور پیدا کردند و نتیجه این کار، مثبت بوده است.

وی افزود: از فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان که بازدیدهای مشترک بیشتری داشتند و در حال مدیریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، تشکر می‌کنم. از فرماندار و مدیر بهداشت و درمان کرخه نیز که در رشد واکسیناسیون در صدر قرار گرفته‌اند، تشکر می‌کنم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزی، بیان کرد: بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش از نظر تعداد دانش‌آموزان، اختلاف آمار وجود دارد زیرا وزرات بهداشت، واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال را به عنوان تعهدات آموزش و پرورش می‌داند در حالی که آموزش و پرورش تنها افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده اند را  تحت پوشش خود می‌داند.

وی افزود: در خوزستان ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز ۱۲ سال به بالا داریم که ۸۰ درصد این دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند این در حالی است که در خوزستان ۴۸۳ هزار و ۵۹۹ فرد بالای ۱۲ سال داریم بنابراین ۶۰ هزار نفر جزو آمار دانش‌آموزی آموزش و پرورش نیستند و اختلاف آمار واکسیناسیون وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به همین دلیل است.

حیاتی گفت: مقرر شده است وزارت آموزش و پرورش لیست دانش‌آموزان را در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهد تا این اختلاف آمار رفع شود.

وی بیان کرد: قرارگاه واکسیناسیون دانش‌آموزی خوزستان باید تا آخرین لحظه یعنی واکسیناسیون ۲۰ درصد باقی‌مانده فعال باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور دانش‌آموزان در کلاس اجباری نیست اما آموزش و پرورش باید زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند.

وی افزود: از این هفته، مانور طرح شهید سلیمانی در همه شهرهای خوزستان برگزار خواهد شد.

حیاتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص در بانک‌ها در حال انجام است و تقریبا ۸۰ درصد کار انجام شده است و یک هفته دیگر مهلت داده‌ایم تا ۲۰ درصد باقی‌مانده کار انجام شود.

وی بیان کرد: سازمان‌هایی که در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌قدم هستند باید تشویق شوند. صدا و سیما نیز مستندی از جهادگران سلامت تهیه و به صورت کشوری پخش کند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار