۵۰ هزار تن شکر سفید در شرکت توسعه نیشکر تولید شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 19:25 ب.ظ
۵۰ هزار تن شکر سفید در شرکت توسعه نیشکر تولید شد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد، ۵۰ هزار تن شکر سفید از شروع عملیات برداشت نیشکر از ۲۷ مهرماه تاکنون تولید و آماده عرضه به بازارهای داخلی است.

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به اینکه تولید روزانه شکر سفید در این شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ تن است، افزود: برای فروش و عرضه محصول با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۲۰هزار ریال در بازارهای داخلی هیچ مشکلی وجود ندارد و هرآنچه تقاضای خرید شکر از مجاری قانونی و نظارتی باشد پاسخ داده خواهد شد.
وی گفت: تولید شکر خام در همه واحدهای هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر انجام می‌شود ولی فرایند تصفیه شکر و تبدیل آن به شکر سفید تنها در چهار واحد حکیم فارابی، امیرکبیر، دعبل خزاعی و دهخدا انجام می‌شود.
ناصری با اشاره به برنامه تولید شکر در واحدهای هفتگانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که مدیریت آن مهرماه گذشته به این شرکت واگذار شد، افزود: در مجموع پایان فصل برداشت نیشکر در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۳۰ هزار تن شکر سفید در واحدهای هفت‌گانه و همچنین کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود: تولید شکر سفید در واحدهای نیشکری خوزستان به خوبی پیش می‌رود و به گونه ای که بخشی از شکر تولیدی در انبارهای شرکت نگهداری می‌شود.
عملیات برداشت نیشکر از سطح ۶۶ هزار هکتار از اراضی نیشکری طرح‌های هفت‌گانه تابع این شرکت، ۲۷ مهرماه سال جاری شروع شده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. در مجموع با برداشت ۵٫۵ میلیون تن نیشکر حدود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد که با اضافه شدن نیشکر تولید هفت تپه به میزان ۳۰۰ هزار تن، این رقم به ۶۳۰ هزار تن خواهد رسید.
برنامه امسال این شرکت، تصفیه ۲۰۰ هزار شکر خام وارداتی در چهار واحد حکیم فارابی، دهخدا، امیرکبیر و دعبل خزاعی است.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تولید می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار