ایجاد ۸۰هزار میلیارد ریال درآمدبا اصلاح تعرفه مشتریان پرمصرف برق

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 11:38 ق.ظ
ایجاد ۸۰هزار میلیارد ریال درآمدبا اصلاح تعرفه مشتریان پرمصرف برق عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح تعرفه برق برخی از مشتریان پر مصرف صنعتی در کمیسیون تلفیق بودجه، ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید ایجاد شد که این منبع مالی برای توسعه و اصلاح شبکه آب و برق در کشور در نظر گرفته شده است. مجتبی یوسفی شنبه در آیین افتتاح طرح […]

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح تعرفه برق برخی از مشتریان پر مصرف صنعتی در کمیسیون تلفیق بودجه، ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع جدید ایجاد شد که این منبع مالی برای توسعه و اصلاح شبکه آب و برق در کشور در نظر گرفته شده است.

مجتبی یوسفی شنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات اهواز افزود: این اصلاح تعرفه نه برای مردم عادی و شرکت های کوچک بلکه برای شرکت های پرمصرف برق شامل شرکت های فولادی، سیمانی و پتروشیمی انجام شد.

وی ادامه داد:از این منبع جدید مالی۲۰ هزار میلیاد ریال برای توسعه آب و ۶۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه برق کشور تخصیص یافته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان در بخش آب و فاضلاب با مشکل جدی مواجه است گفت: در آغاز مجلس یازدهم، حدود ۹۸۰ روستای خوزستان با تنش جدی آب مواجه بود ضمن اینکه این آمار با روستاهای دارای مشکل پایداری آب به یکهزار و ۷۰۰ روستا می رسید که از این تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستا به وسیله تانکر آب رسانی می شد.

یوسفی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان از کمبودهای کنونی گله‌مند هستند، افزود: خوزستان با هفت سد بزرگ، پنج ررودخانه پر آب و تامین کننده ۱۲ درصد برق کشور نباید با مشکل آب و فاضلاب کنونی دست به گریبان باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبه گر مشکل مردم در سطح ملی هستند، گفت: حل مشکل خوزستان نیازمند نگاه مسوولان ملی و اعتبار کشوری است.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات اهواز، گفت: با این طرح که مطالبه مردم این منطقه بود، هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

یوسفی افزود: تامین آب این روستاها پیش از این از طریق ۲۲ کیلومتر خط لوله فرسوده تامین می شد که این موجب شده بود تا اهالی این روستا در هفته تنها یک یا ۲ روز از آب شرب برخوردار باشند.

با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال شامل چهار کیلومتر خط انتقال ۲۵۰ میلیمتر و ۲ کیلومتر خط انتقال ۱۶۰ میلیمتر و اتصال به تصفیه خانه گروه ملی اهواز، آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات با جمعیت حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد.

با بهره برداری از این خطوط انتقال جدید، آب آشامیدنی مردم این منطقه به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، به شکل پایدار تامین شد.

پیش از این آب آشامیدنی این ۲ روستا  از تاسیسات شهدای جهاد تامین می‌شد اما به دلیل قدیمی و فرسوده بودن خطوط آب و وجود شکستگی فراوان، آب شرب منطقه از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نبود، اکنون با بهره‌برداری از تاسیسات و خطوط جدید و با اتصال به تصفیه خانه گروه ملی، آب آشامیدنی از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است که رضایت اهالی این منطقه را در پی خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار