نقش تعمیر و نگهداری در افزایش طول عمر و هزینه‌های ساختمان

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 08:32 ق.ظ
نقش تعمیر و نگهداری در افزایش طول عمر و هزینه‌های ساختمان چگونگی تعمیر و نگهداری نقش به سزایی در افزایش طول عمر و هزینه‌های ساختمان در زمان بهره‌برداری دارد. روح اله علی‌پور رئیس نت ساختمان‌های غیر صنعتی شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: تمامی ساختمان‌ها پس از ساخت، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. وی تصریح نمود: چگونگی تعمیر […]
چگونگی تعمیر و نگهداری نقش به سزایی در افزایش طول عمر و هزینه‌های ساختمان در زمان بهره‌برداری دارد. روح اله علی‌پور رئیس نت ساختمان‌های غیر صنعتی شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: تمامی ساختمان‌ها پس از ساخت، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.
وی تصریح نمود: چگونگی تعمیر و نگهداری نقش به سزایی در افزایش طول عمر و هزینه‌های ساختمان در زمان بهره‌برداری دارد. در اثر اعمال سیستم مناسب نگهداری، از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه‌های قابل توجه تعمیر در سطح وسیع کاسته می‌شود.
 
علی پور در ادامه گفت: بکارگیری یک سیستم مناسب برای انجام نگهداری ساختمان‌ها بسیار با اهمیت است. تمامی این عوامل ایجاب می کند که یک سیستم مناسب از مرحله مناقصه تا مرحله اجرا در عملیات تعمیر و نگهداری ایجاد شود.
 
وی افزود: در نهایت، دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد. با اعمال یک سیستم مناسب در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می‌توان کیفیت ساختمان را افزایش داد، بلکه امکان بهینه‌سازی هزینه‌ها نیز فراهم می‌شود.
 
رئیس نت ساختمان‌های غیرصنعتی درباره اهمیت نگهداری و تعمیرات واحد اذعان داشت: تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. واحد نگهداری و تعمیرات در شرکت‌هایی که به دنبال رسیدن به تعالی هستند با چالش‌های بسیاری مواجه می شوند. اولین قدم در ساختن یک برنامه مدیریت نگهداری و تعمیرات موفق، شناسایی و اولویت بندی حوزه‌های کلیدی است که باید در ابتدای این مسیر مورد توجه قرار گیرند.
 
علی پور در تعریف علمی عملیات نگهداری و تعمیرات، انواع روش‌ها و مراحل انجام آن و همچنین رویکرد و پشتیبانی سازه‌های شرکت فولاد خوزستان، تاکید داشت: در نت ساختمان‌های غیر صنعتی شرکت فولاد خوزستان با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عملکردهای برنامه‌ریزی شده که هر کدام وظیفه عملیاتی خاصی را دنبال می‌کند همچون: نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی شده (Planned Maintenance)، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (Preventive Maintenance)، نگهداری و تعمیرات اصلاحی (Corrective Maintenance)، نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه (Predictive Maintenance)، نگهداری و تعمیرات اضطراری (Emergency Maintenance) و چند مورد دیگر روبرو هستیم. این فعالیت‌ها از نظر اکثر متخصصین به عنوان اثربخش‌ترین روش نسبت به هزینه‌ها، برای ایجاد و توسعه استراتژی‌های نت می‌باشد. 
 
وی افزود: بهره‌گیری مناسب از این روش با دست‌یابی سریع به بهبودی پایدار در زمینه‌های گوناگون همراه است. افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات، بهبود وضعیت کیفی سازه‌ها، کاهش سوانح با پیامدهای ایمنی و زیست محیطی از جمله دستاوردهای مهم به‌کارگیری نت مبتنی بر قابلیت اطمینان می‌باشد.
 
علی پور با اشاره به دوران تحریم گفت: واحد نت ساختمان‌های غیرصنعتی در دوران تحریم این تهدید را به فرصتی بی‌بدیل تبدیل کرده و باعث شده که بسیاری از پروژه‌ها نه تنها متوقف نشود، بلکه ادامه یابد و به پایان برسد.
 
رئیس نت ساختمان‌های غیر صنعتی در پایان با تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران خود در این واحد، حمایت های مدیرعامل و بهره‌گیری از نیروی انسانی باتجربه، متعهد و کارآمد، استفاده از ابزارهای به روز شده و برنامه ریزی مدون برای انجام کار را در موفقیت های حوزه وظایف خود موثر دانست.
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار