هشدار هواشناسی خوزستان نسبت سامانه بارشی جدید و آبگرفتگی معابر

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 08:19 ق.ظ
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت سامانه بارشی جدید و آبگرفتگی معابر اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان از اواخر روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد. سامانه بارشی جدید از اواخر روز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط خوزستان فعالیت خواهد داشت و نوع مخاطره شامل بارش باران همراه […]

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان از اواخر روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

سامانه بارشی جدید از اواخر روز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه هفته جاری در برخی نقاط خوزستان فعالیت خواهد داشت و نوع مخاطره شامل بارش باران همراه با رعد و برق، احتمال بارش برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با برخاستن گرد و غبار محلی در مناطق مرتفع شمالی و شرقی به ویژه ارتفاعات، مناطق جنوبی و در دیگر نقاط استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای و برخاستن گرد و غبار محلی در مناطق جنوبی و غربی و گاهی مرکزی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی خوزستان وجود دارد.

به کار گرفتن تمهید لازم برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد و صاعقه و کاهش دید افقی، احتیاط در تردد و توقف نکردن درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، پرهیز از سفر غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به مردم توصیه شده است.

بنابراین گزارش سامانه بارشی که از پنجشنبه هفته گذشته وارد خوزستان شده بود و بیشترین میزان بارندگی آن در امیدیه با ۳۱ و آغاجاری ۲۶.۷ میلیمتر ثبت شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار